İpek sabahlık kitabıyla hayatını okuduğum Suat Dervişin romanlarını okumak çok zevkli.Perihan Aksarayda fakir bir ailede büyümüş açgözlü,gözü yükseklerde,sınıf atlama peşinde koşan,hiçbir şeyi beğenmeyen,aile bağları kuvvetli olmayan,hırslı bir kadındır.Sekreter olarak çalıştığı zamanlarda paşazade torunu Nuri ile tanışır.Evlenmek için her türlü numarayı yapar ve sonuca ulaşır.Nuri ise paşa torunu,hırsı olmayan karısı perihanın parmağında oynattığı pasif bir adamdır.Perihan mutludur ama Nuri için mutsuz günler başlar.Perihan daha da zengin olmak için normal olarak gördüğü her türlü uygunsuz iş için kocasına baskı yapmaktadır.Nuri pasifliğinden ve eşi yüzünden tüm sevdiklerine sırtını döner ve hayatı kabus olur.Bir gün Nuri ve kızkardeşi Pakizenin dadıları olan Gülter köyden gelir.Ama Perihan köylü olarak gördüğü beğenmediği bu kadını eve almaz.Olaylardan bundan sonra çok farklı gelişir.Demokrat partiyle türeyen zengin sınıfın kültürsüzlüğü yozlaşması göz önündedir.Karakterlerdeki ruh halleri ve düşünceler çok iyi yansıtılmış.Vefa duygusu ve iletişimsizliğe güzel değiniliyor.Türk filmi tadında.