·192 syf.··Beğendi
···Okunma: 25 Mayıs 2023 18:36 Selamün aleyküm
İhsan Şenocak'ın diğer kitaplarında olduğu gibi bu kitabını da beğendim. Ben bu kitabı almadan önce, hep adabı muaşeret üzerine çalışmak istiyorum ama kaynak olarak hangi kitabı tercih edeceğimi bilmiyorum, dediğim bir zamanda sipariş etmiştim ama Altında
-Edep risalesi - yazdığını görmeden almıştım.
Geldiğinde incelerken edep risalesi olduğunu görünce çok sevinmiştim.
Her neyse ...
***
Ben kalemli kağıtlı yazarak okumayı tercih ettiğim bir kitaptı. Kısa, öz ve ikna edici bir dille yazılmıştı. Ben beğendim.. günümüzde değerlerimizle beraber, edep, adap, ve nezakette bizim ihmalkarlığımız yüzünden elini eteğini çekip aramızdan kaybolmaya başladı. Ama tekrar döndürmek bizim elimizde...
***
İlk konulardan "Selamlaşma adabı" belki de Batı da çok özendiğimiz bir davranış. Batıda herkes birbirine tanımasa dahi selam veriyor derken, acaba bunun İSLAM'IN BİR GÜZELLİĞİ olduğu niçin akıllara gelmiyor hiç düşündük mü?
Ya da musafaha yapmak...
Kibar olmak..
Nazik konuşmak..
Ve daha niceleri..
Acaba özendiğimiz bir çok şeyin, İslam'ın güzelliği olduğundan neden bîhaber yaşamayı tercih ediyoruz?
İslam'ın güzelliğine biz değer vermezsek değer gördüğü yere gider, orada çiçek açar..
**
İslam'ın güzelliklerini tekrar
hayatımıza taşımak duası ile..
Allah'a emanet olunuz