Bu kitap bazılarına göre sıkıcı bazılarına göre güzel. Kitapta karakterlerin çoçukluklarından ölümlerine kadar şahit oluyoruz ve iki kuşak boyu devam eden bir intikam ve aşk hikayesini bizlere aktarıyor. Bana göre biraz uzundu ve akışkan değildi ve çok fazla isim benzerlikleri vardı ama anlatılan konuyu sevdim. Emily bronte'nin yazdığı ilk ve tek roman.