O nasıl bir sondu öyle? Son 5 sayfada acaba hangisine bir şey olacak diye öldüm öldüm dirildim. Olan kime oldu derseniz, olan bana oldu efendim
Asker kurgularının kulu köpeği olduğum için mi Onsra’yı bu kadar beğendim bilmiyorum ama fazlasıyla gerçekçi yazılması benim çok çook hoşuma gitti. Hatta yazarımızın eşi asker mi acaba diye içimden geçirmedim değil
Ayrıca Jülide karakterine bayıldığımı da söylemeden edemeyeceğim. Yaşadığı onca hüzne, acıya rağmen nasılda dimdikti omuzları. Tek bir sahnede dahi eğildiğini, eğilmek istediğini okumadım. Böylesi güçlü bir kadın karakterler okuduğum için göğsüm gururla kabardı. Burada yazarımıza kocaman bir kalp bırakıyorum
Kitapta öyle bir replik var ki.. Okuduğumda feleğim şaştı düşünün.
“Seni affettiğim gün, şehadet haberin bana ulaşsın Alp Aslan..” diyor Jülide’miz. Repliğin ağırlığı zihnimde öyle bir yer etti ki asla unutamayacağım sanırım..
Ayrıca bir de çatlak Melih karakteri var ki değmeyin keyfime yani Okumaktan aşırı keyif aldığım bir karakterdi. Hatta sanırım kitaptaki best karakterlerimden biri oldu
Ufak bir parantez açmak istiyorum. Bazı yorumlarda yetişkin içeriğin, argonun fazla olduğunu okumuştum. Yani bunun ölçütü nedir bilmiyorum ama bana asla fazla gelmedi. Ki ben smut aşığı biri de değilimdir. Fazla gelecek biri varsa o ben olmalıydım ama benim için gayet güzel orantıdaydı. Abartı dediğim tek şey Alpiko’nun bazı yersiz yükselmeleriydi ama onada hak verdiğim için yadırgayamadım bile..
Şimdi kısaca konusuna değinmek gerekirse, Kitap; İstanbul’da bir gece kulübünde tanışan ve geceyi bir pansiyonda sonlandıran Jülide ve Alp Aslan’ın, askeri bir operasyonda karşılaşmasıyla başlıyor. Önce birbirlerini tanımamazlıktan geliyorlar sonraysa bazı ön yargılar yüzünden birbirlerine ters düşüyorlar. Benim için okuması çok keyifli bir kurgu oldu. Hele hele ikinci kitaptan bırakılan alıntıyı okuduktan sonra gözü dolmayan var mıdır? Bilemiyorum yani…
Hani bebek bezi aldıracaktık Alp Aslan’a? Gökçen Koçan hani canlı da olsa cansız da olsa varacağı son durak Hevybanû’nun göğsüydü? Sen bize ne yaptın Gökçen!!
#onsra #gökçenkoçan #pamuksekerkitap