Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

İbn-i Haldun / Akademi /Burhanettin Tatar/ "ESTETİK"
Burhanettin Tatar / 20.05.23 Estetik platform İdeal kavramı Mağara metaforu Estetik pozitivizm İslam sanatı soyutu önde tutmuştur, fiziği aşıp fizikötesi konuma taşımıştır. Fiziksel olanın başka bir ötesine bizi götürür. Gül motifi İslam literatüründe nesne ile karşılığını bulunan bir fenomendir. Sultanın kendisi değil sultanlığı çizilir Fenomenin fenomenliği Bilim, fenomen olarak bakar, fenomenin kendisine bakar. İslam sanatı olanı fenomeni yansıtmaz hadise'nin kendisini resmeder. Minyatürde Peygamberimizin yüzü çizilmez, orada çizilen peygamberin kendisi değil nübüvvetidir hadise çizilir. Hadise vühu bulan soyuttur, mekansız ve zamansızdır. Sanat eserlerini hadise olayı ile inceleniyor olması başarıdır. Anlama bürünmesi başımıza gelen hadisedir. Farklı şekilde yorumlanması, anlam potansiyelini arttırır. Hermenotik insanın dünyaya açıklığı. Asimile, ara mekanda olanlar asimile olmaz Türkiye ara mekandır gelirler-giderler, O yüzden ara mekan hep çalkantılıdır İslam'da saf/salt güzellik yoktur. “Mutlak” varlık kavramı vardır “mutlak”lık kavramı aristodudan gelir Mutlak güzellik Allah'tır. Mutlak mıdır? İslam'da Allah kavramı aktif, potansiyelliği olan. potansiyelliği kendinde olandır. Allah kavramında saf güzellik tabiri pasifleştiren bir anlamı ifade eder. Oysa ki İslamda Allah kavramı içinde potansiyeli barındıran, süreklilik akışkanlığın vaade eden olgudur. Güzellik de “mutlaklık” kavramı sınır ve sona ermişliği ifade eder.
··
28 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.