"Ölümü bilerek nasıl yaşar insan "
Ön söz bile çok acı veriyor insana. Yakında öleceğini bilerek yasamak belki her gece uyurken ölmeyi diler. İnsan sabaha uyanmamayı. Peki ya geride kalanlar. Bir anne bir eş ve küçük bir kız çocuğu onlar ne olacak diye düşünmeden edemiyor insan. Özellikle kız çocuğu babasız belki de tek başına kalacak ya sonra.. Bir İdam Mahkûmunun Son Günü