·264 syf.··Beğendi
···Okunma: 13 Temmuz 2023 22:31 Spoiler içerir!!!
Bu kitaba komik ve eğlenceli olduğu için başlamıştım ve biraz beklentim yüksekti. O yüzden okuduktan sonra bir tık beklentimin altında kaldı ama bu kötü bir kitap olduğu anlamına gelmiyor. Sadece baya komik bir kitap olduğunu düşünmüştüm ama onun yerine orta derecede komik olduğunu düşündüğüm bir kitap oldu. Ama kitabı okurken gerçekten eğlendim. Açıkçası Hazel gibi bir arkadaş isterdim. O kadar samimi, sevgi dolu ve kafa biri ki herkesin hayatında isteyeceği türden biri. Kimse için kendini değiştirmeyip kendinden ödün vermeyen biri. Kişiliğine biraz imrendim. Böyle biri olmak isterdim. Kimin ne düşündüğü umrunda olmayan istediği gibi hareket eden biri olmayı. Hazel tam olarak öyle biri. Ama bu yüzden ilişkilerinde hep sorun yaşıyor. Başlangıçta erkekler onunla tuhaf ve eğlenceli olduğu için çıkmaya başlasa da sonrasında 'normal bir kız arkadaş' istemeye başlıyorlar. Ve Hazel ise asla kişiliğinden ödün vermeyip olduğu kişi olarak kalıyor. Bu yüzden her çıktığı kişiyle ayrılıp duruyor. Yani doğru düzgün, uzun bir ilişkisi olmuyor. Sonra bir gün en yakın arkadaşının abisinin eskiden hoşlandığı ve unutamadığı üniversite zamanlarından Josh olduğunu öğreniyor. Josh ise Hazel'in tam tersi kişilikte birisi. Yani ikisi başka kulvarda. Ama Hazel'in evini su basınca ve (Josh'un kız kardeşi ve Hazel'in en iyi arkadaşı olan) Emily'nin tavsiyesi üzerine Hazel, Josh'un evinde yaşamaya başlar. Ve bu şekilde ilişkileri iyi arkadaşlara dönüşür. Sevgilisinin onu aldattığını öğrenen ve büyük bir depresyona giren Josh'un moralini onunla aynı evde yaşayan Hazel düzeltir. Ve bunu çifte randevu şeklinde yapar. Hazel bir kız arkadaşını Josh'a, Josh ise bir erkek arkadaşını Hazel'e ayarlayıp beraber restaurantlarda çifte randevu yaparlar. Ama sıkıntı burada başlar. Çifte randevular her zaman rezalet geçer. Her randevu olaylı geçer. Okurken de en sevdiğim kısımlar buralar oldu. Acaba bu randevuda nasıl bir olay olacak diye meraklanıp durdum çünkü olaylı geçmeyen bir çifte randevu olmadı. Ve bu randevular sayesinde birbirlerinden hoşlanmaya başlarlar. En kısa ve öz bir şekilde kitabın özeti bu.
Diğer kitaplardan bir farkı da şu ki, her bölüm değişerek bir bölüm Hazel'in bir bölüm Josh'un anlatıcı olması. Bunu aslında sevdiğimi kabul etmem gerek. İki ana karakterin de duygularını ve hislerini bilerek okumak güzel bir histi. Gönül rahatlığı ile tavsiye edebileceğim bir kitap. Eğlenerek okuyacağınızdan eminim. Ama belirtmem gerekiyor ki çok fazla cinsel içerikli şaka -özellikle bu şakaları Hazel yapıyor- ve cinsel içerik bulunmakta. Ayrıca küçük bir dipnot: Josh aslında koreli ve koreli ismi Jimin. Aynı şekilde Emily'nin de koreli ismi Yujin.
Hepinize keyifli okumalar.
8/10