Yaa kitap güzeldi. Bu sene okuduğum öykü kitaplarına bir yenisini ekledim. İçinde beğendiklerim, bana katkı sunan bölümler de vardı. Tahmin ettiğim, hatta vasat bulduğum bölüm de. Ama genel olarak beğendiğimi söyleyebilirim. En sürpriz kısmı ise kesinlikle son bolumdeydi Yıllar önce sorduğum soruya bir başkası aracılığıyla cevap buldum. Canan Tan benim çocukluğum, ilk gençlik dönemimdir. Ortaokul yıllarında, (o zamanlar mini boy kitapları 10 liraydı ah ekonomi) her kitap kirtasiye malzemesi gibi şeyler için dışarıya çıktığımızda kendime birini alıverirdim. Önce Piraye, sonra İz, Yüreğim Seni Çok Sevdi... Böyle böyle ilerledi Roman türündeki tüm kitaplarını bitirmiştim. Bana farklı dünyalar gösterip, düşünceleriyle beni büyütmüştür. Bir sonraki gidisimize kadar kitabı çoktan bitirmiş olurdum ve tekrar okurdum. Tekrar tekrar kitabı okuma alışkanlığım o zamanlardan kalma 😊 Tekrar okuyuşlarımdan birinde Yüreğim Seni Çok Sevdi ile Piraye' nin hayatı arasındaki benzerlik dikkatimi çekmişti. Hatta Aslı Murat'ı reddetmese hayatı Piraye gibi mi olurdu diye dusunmedim diyemem. Yazarımız da son öyküsünde yazar(oykudeki karakterim meslegi) üzerinden işlediği konuda kendisi ile iliskilendirip bu konudan bahsetmis. Web sitesine benim gibi düşünen bir okur mesaj yazmış. O da bu mesajı okuyucunun dikkatinden ötürü takdir ederek yanıt vermiş ve o bölümden direkt alıntılayayım:
Benzer yapıdaki insanların, yaşam içinde savruluşlarla nerelere suruklenebilecegini vurgulamak istemişti. Farklı yazgıların yarattığı çelişkili sonlar... Yazarın kendi içinde carpistirdigi iki kahramanın keskin yol ayrımı. Biri Avrupa'da saltanatlı bir yaşam sürerken, diğeri Dogu Anadolu'da törelerle savasabiliyordu...
Yazarın kitabı hakkında merak ettiğin bir soruya yıllar sonra okuduğun baska kitabında cevap bulmak Bugünün olayı budur.👌