Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

448 syf.
·
Puan vermedi
وَقُل رَّبِّ زِدْنِي عِلْمًا “De ki: Ey Rabbim! İlmimi artır.” Tâhâ sûresi (20), 114 Selamün aleyküm arkadaşlar, Peygamber efendimizin " ilim her Müslümana farzdır." Hadisini örnek alıp, kendimizi ilmi yönden her daim daha ileri götürmek için elimizden geleni yapmalıyız. Bu noktada da bize en çok kitaplar yardımcı olmaktadır. Ben de hayatım boyunca kendimi geliştirmek için kitaplardan yararlandım Allah izin verdikçe de yararlanacağım. Bir süre önce de İslam ve kadın konusunda eksiklerim olduğunu ve bu yönde biraz daha bilgi sahibi olmam gerektiğini farkkettim ve değerli bir ablamın önerisi ile bu kitaba başladım. Kitabın bana kattıkları ve dahi okunma sayısının az olması sebebiyle kitaba inceleme yapmayı bir borç bildim. Lakin bu kitabın incelemesine geçmeden önce İslam ve kadın konulu okuduğum şu seri hakkında küçük bir inceleme eklemek istiyorum; Seri Feyza Betül Köse'nin editörlüğünü yaptığı ve toplam 38( yanlışım olabilir ) kadın yazarın yazdığı;
Tarihte Müslüman Kadın
Tarihte Müslüman Kadın
Coğrafyada Müslüman Kadın
Coğrafyada Müslüman Kadın
Düşüncede Müslüman Kadın
Düşüncede Müslüman Kadın
İlimde Müslüman Kadın
İlimde Müslüman Kadın
Siyasette Müslüman Kadın
Siyasette Müslüman Kadın
başlıkları altında 5 kitaptan oluşuyor. Kadın konusunda yeni başlayanlar için uygun olabileceğini düşündüğüm bir seri. Sanırım seriyi üst üste okuduğum, veyahut farklı yazarlar tarafından yazıldığı için biraz tekrara düştüğümü söylemek isterim. Ve olumsuz olarak eleştirecek olursam da kaynak kullanımını yeterli bulamadığım bir seri oldu gerek verilen hadisler gerekse de yazılan sözlerin kaynaklarının belirtilmesini isterdim. Lakin bu benim görüşüm:) siz okuyup kendiniz de değerlendirin derim. Şimdi de asıl kitabımıza gelelim, Prof. Dr.. Ali Ateş hocanın kaleme aldığı eserin öncelikli hedefi peygamber efendimize isnad edilen asılsız hadislerin incelenip doğrusuna ulaşılması. Yazar hadisi incelemeden önce ravisi hakkında bilgi veriyor, örneğin kitabın giriş kısımlarından sonra ilk olarak şu hadisi ele alıyor yazar: Hz peygamberin' kendisinden sonra erkekler için kadınlardan daha zararlı bir fitne bırakmadığını' söylediği veya' Dünyadan ve kadınlardan sakının. Çünkü İsrailoğulları arasında ilk fitne kadın konusunda çıkmıştır' buyurduğu nakledilmektedir. İslam karşıtları tarafından aleyhte görüşleri için delil olarak da kullanılan bu rivayeti sırasıyla ele alarak gerek isnâd, gerekse de metin açısında incelemeye başlıyor yazarımız. İlk olarak ravimize bir bakalım, bu rivayetlerin ilki, sadece Usâme b. Zeyd'den (Ra) gelmekte ve el-Buhari, Müslim, Tirmizi, İbn Mâce ve Ahmed Hanbel gibi hadis alimlerinin eserlerinde yer almaktadır. Bunların isnadları şöyledir: ... ... Bu isnadların ortak noktasında yer alan râvilerden Süleyman b. Tarhân el-Kaysi et-Temimi el-Basri'nin tâbiîn neslinden, muhadis, hâfız, âbid, zâhid, müctehid, bir kimse olup, Ebu Osman en- Nehdi'nin hadislerini en iyi bilen öğrencisi olduğu kaydedilmiştir. Ancak Süleyman b. Tarhan et-Teymi'nin, el- Hasen ve bazı kişilerden işitmediği şeyleri bizzat duymuş gibi nakleden müdellis bir kimse olduğu da zikredilmektedir. " Kadınların zararlı ve fitne olduğunu" söyleyen böyle problemli bir metnin isnadlarının kilit noktasında yer alan bir ravinin tedlis yaptığı hususu, konumuz açısından önemli bir tesbittir. Ebû Osman an-Nehdi'nin hadislerini en iyi bilen öğrencisi olarak nitelendirilen Süleyman et-Teymi, konumuza ilgili problemli bu rivayette de tedlis yapmış olmalıdır. Çünkü diğer hadis âlimlerinden tedlis yapan bir kimsenin, kendi hocasından da tedlis yoluyla nakilde bulunmaması için herhangi bir garanti yoktur. Rivayeti Süleyman et-Teymi'den nakleden râvilerden Süfyan b. Uyeyne'nin, ömrünün sonlarına doğru ihtilat ederek hafızasının bozulduğu, bu tarihten sonraki nakillerinin sahih olmadığı keşfedilmiştir, ed-Darekutni, onun hadisteki büyük şöhretine rağmen sika kimselerden aldığı bazı rivayetlerinde tedlis yaptığını söylemiştir. Yani yazarımız öncelikle hadisin ravisini inceleyip sika kimselerden olup olmadığını ve raviden sonraki isnadını inceleyip hadisin geçerliliğini gözler önüne seriyor. Kitap bu hadis ile başlasa da, ilerleyen sayfalarda özellikle kadının ilim konusunda eğitim görmesinin önüne geçmek için Peygamberimize isnad edilen hadisiler bulunmaktadır. Fakat bizim bunları kabul etmemiz mümkün değildir. Çünkü hepimizin de bildiği gibi İslam kadını gelmiş ve geçmiş tüm dinlerden daha üstün tutup her daim değerli bir konuma getirmiştir. Hakeza peygamberimiz bizzatihi eşleri ile özel olarak ilgilenir, müslüman kadınların ilim konusunda kendilerini geliştirmeleri için de elinden geleni yapmıştır. "Ricâl kitaplarının kadınlara ayrılan bölümlerinde hadis nakleden birçok hanımdan söz edilmesi bu görüşü doğrulayan diğer bir delildir. Nitekim İbn Sa'd, et-Tabakâtül-Kübra eserinin son cildini hanımlara ayırmış ve burada 700'den fazla kadın hadisçiden söz etmiştir. #215989973 #215990551 #215991509 İncelemenin uzun olduğunun farkındayım fakat sadece şu hadisin incelemesi bile kitapta 50 sayfayı buluyor. Ben elimden geldiğince kısa tutmaya çalıştım :) Kitapta bazı hadisler incelenirken çok şaşırdığım kısımlar da olmuştu, bilerek veya bilmeyerek eksik ve hatalı rivayet edilen hadislerin aslına ulaşıldığı zaman istemsiz şaşırıyordum.Son olarak da eklemek istiyorum ki yazarın çok güzel bir kaynak kullanımı var.İncelemenin başında bahsettiğim seride eleştirdiğim kaynak kullanımını bu kitapta fazlasıyla buldum. Yazarı bu kitabı ile tanıdım inşallah başka kitaplarını da okumak nasip olur, diyip incelemenin sonuna geliyorum. İncelemenin uzunluğundan dolayı yanlış kullandığım kelime ve kaynak olabilir bu konuda okuyucuların anlayışına sığınıyor ve teşekkür ediyorum. :) Rabbim ilmimizi artırsın. Allah'a emanet olunuz.
Hadis Temelli Kalıp Yargılarda Kadın
Hadis Temelli Kalıp Yargılarda KadınAli Osman Ateş · Beyan Yayıncılık · 200630 okunma
··
730 görüntüleme
SİKLOPENTANOPERHİDROFENANTREN okurunun profil resmi
İnceleme içerisinde inceleme yazmak mı (özgünlük desen var) , yine neyin peşindesin be şaka şaka ellerine kalemine sağlık mütüş inceleme olmuş, kendine yakışanı yapmışssın Dr yerine Dk yazmana rağmen
pârsekci okurunun profil resmi
İyi ki affınıza sığınırız falan yazdım 🤧 hiç affetme gibi bir huyun yok
8 sonraki yanıtı göster
Mihriban okurunun profil resmi
Aklına, kalbine ve ellerine sağlık Naze. Kitap hakkında elle tutulur bir incelemenin olmaması beni de üzüyordu açıkçası. Yazarın hadisleri tarafsız incelemesi, Kur'an ve Peygamber ahlakını hadis metnini eleştirirken kullanması ve en önemlisi körü körüne hadis savunucusu olmaması çok güzel detaylardı. (Mevzu hadisleri bile bir şekilde savunan kitle var bu coğrafyada) Her neyse çok güzel, hafif akademik ve oldukça bilgili bir inceleme olmuş. Allah razı olsun Bilge Kraliçe 🤍🌸
pârsekci okurunun profil resmi
Farkındayım böyle ayrıntılı ve güzel bir inceleme olmadığının ama inan birkaç sayfa kitap okumak için bile yapmam gereken işleri önceden yaptığım bir döneme denk geldi :( inceleme yazmadan da geçmek istemediğim için böyle bir kaç birşey yazdım. Yoksa eklemek ve bahsetmek istediğim daha bir çok nokta vardı senin de dediğin gibi yazarın hadisleri objektif bir şekilde incelediğinden falan da bahsetmek istiyordum.
2 sonraki yanıtı göster
Aslı okurunun profil resmi
Kalemine sağlık Nazz .Kitabı okuduğun ve incelemeyi yazmaya başladığın zamanı ,durumu düşünürsek fazlasıyla hakkından gelmişsin. Üstelik ilk defa bu kadar az yazım yanlışlı, cümle düşüklüğü olmayan bir inceleme yazman ayrıca mutlu etti beni 🤓🫡
pârsekci okurunun profil resmi
Birincisi nazz değil nazlı abla! İkincisi sağol sağol Üçüncüsü yazım yanlışı da olsa en azından zahmet edip inceleme yaziyoz hanımefendi bazıları gibiii 🙄 otuz günde sadece bir kitap okumuyoz 😏
1 sonraki yanıtı göster
Bu yorum görüntülenemiyor
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.