Başkalarının hatalarını görürüz; ancak, kendimizinkiler söz konusu olduğunda kör oluruz. Her insan bunun doğru olduğunu kabul eder ve üstelik Platon bunun gerekçesini de sunar. Platon âşık insanın, aşk nesnesi söz konusu olduğunda kör olduğunu söyler. O halde herkes en çok kendisini seviyorsa, insan kendisi söz konusu olduğunda kördür.