Kitap isminden dolayı herkesin yeterince önyargısına maruz kalmış ben önyargılı davranmayım diyip okumaya başladığım bir kitaptı. Ama ilk sayfadan 90 yaşında bir adamın bakire kız arayışını okumak acaba mı dedirtti. Kitabın sayfaları ilerledikçe o Marquez’in güzel betimlemeleriyle karşılaşmayı bekledim ama nafile. Kitap sanki “Ben refah düzeyine ulaştım, nobel ödülüm var ne yazsam okuyacaksınız.” havasıyla kaleme alınmış gibiydi bu beni üzdü açıkçası.
Genel anlamda içeriğinde alt metninde beni doyuma ulaştıran bir kitap olmadı Marquez tarzının dışına çıkmamalıymış