Kitap 5 Kadının birbirlerine yazdıkları mektupları içeriyor.Osmanlıdaki görücü usulü evlilik,adetler,evlilikteki rolü,şiddet,geçim,kadının gelişmesi için eğitimin önemli olduğundan bahsediliyor.İlk mektup Mehabe'den Fehameye yazılmıştır.İkisi de çocukluk arkadaşıdır.Birisi evlilikten çok mutlu diğeri çok mutsuzdur.Biri mutluluk sozleşmesi diğeri geçim kontratıdır.Ben kocamdan mutluluk ve sevgi beklemiyorum der.Buna karşılık Mehabe'de her kadının kocasından sevgi ve yoldaşlık beklemek hakkıdır der.İkinci mektup Sabahattan Fehameye yazılır.Sabahatta mutsuzdur kocasının onu anlamadığından şikayet eder.Son mektuplar bekar kişiler arasındadır.Çevrelerindeki evlilikleri görünce evlilik kurumuna kuşkuyla yaklaşırlar.Cümleler çok derinlikli.Kısacık güzel bir kitap.