Çok sevdiğim ressamlardan biri olan Van Gogh'un kardeşine yazdığı mektupların derlenmesiyle hazırlanmış Theo'ya Mektuplar, ressamın hayatı boyunca yaşadığı ruhsal sancıları, maddi sıkıntıları, eserlerine hiç değer verilmediği ve satılmadığı halde nasıl yapmaktan asla vazgeçmediğini anlatıyor. Çok naif düşüncelere sahipmiş sanat ruhu inceltir derler ya gerçekten öyle. Hayatına dair çok ufak detaylar biliyormuşum onu anladım. Son mektuplara doğru biraz boğaz düğümletiyor. Özellikle cebinde bulunan son mektup... Bazı yerlerde kendi kendine yetinmekten bahsetse de sanki içten içe kardeşine yalvarıyor, bu dünyanın ona ağır geldiğinden dem vuruyor. Kitap aynı zamanda bir insanın psikolojik değişimini de adım adım gösteriyor.