·347 syf.····Okunma: 15 Ekim 2023 17:52 Bu kitap beni çok fena reading slumpa soktu. Başladığım gün yarısından fazlasını okudum ve yaklaşık 150 sayfa kala dayanamayıp bıraktım. 3 haftadan fazla bir süredir ne bunu okuyabildim ne de başka kitabı. Seriye yazık olmasın diye yarım da bırakamadım, karakterleri unutmaktan korkarak kendimi okumaya zorladım en son.
Kitapta bazı sahnelerde karakterler 4. duvarı yıkıyordu, bu özellik hoşuma gitti. Yani başroller zaman zaman okura seslendi, konuştu, karşılık bekledi. Kitaba dahil hissettim. Daha önce bunu hiçbir kitapta yaşamamıştım ve sevdim. Her kitapta böyle olsun diyemem ama bu kitaba yakışmıştı.
Konu ve işleyiş olarak çok fazla bunalttı. Artık bitsin istedim çünkü zevk vermiyordu. Aksilik üstüne aksilik, daha fazlası olamaz artık dediğim her noktada yazar bir kez daha tokadı bastı. Kendime gelemedim. Böyle hayat olmaz olsun diye kendimi atacaktım en son, öyle bir aksilik silsilesi peşlerini bırakmadı. Tam güzel şeyler olacağının sinyali verilmişken diyorum ki 'işte o zaman bu zaman, şimdi her şey iyiye gidecek.' Sonra yazar gücün kimde olduğunu hatırlatarak bir tokat daha basıyor yüzüme. O güzel olaylar ışığının parıltısı daha gelemeden giderken üstüne daha da kötü şeyler oluyor. Daha önceki olayı sindiremeden gelen hamleyle diyorum ki, bu jarakterlere ölüm bile lütuf olur artık. O kadar çaresiz ve dipteler. Kaosu, çaresizliği bu kadar top noktada yaşadığım başka kitap olmamıştır.
40 sayfa kala olaylar çözülmeye başladı. Düşündüm, 600 sayfadır kabus gibi giden olaylar 40 sayfada nasıl çözülecek dedim. 600 sayfanın mağlubiyetini 40 sayfada nasıl çevirecekler? Son çare bir mucize olmasıydı.
Benim tek sorunum bitmek bilmeyen kaos. Yazar çok acımasızdı Karakterlere asla gün yüzü göstermedi. Dibe batmanın bir sınırı yoktu. Bu insanların günahı neydi diye düşünüyorum sık sık. Zaten kıyametten kaçıp gelmişler...
Ama kitabın dili ve üslubu benim için ilk 3'e girer. Diğer ikisi için kitap bile bulamam, o derece. Klasiklerle pek arası olan birisi değilim. Bu yüzden mi bilmem, yazarın dili beni mest etti. Beni bunaltan olaylardan dolayı tekrar okumak istemiyorum ama yazarın dili için defalarca okunur.