Yazar, Sultan Abdülhamid Han'ın tahttan indirildikten sonraki sürgün hayatında Selanik'teki evinde yaşadığı ruh halini, hükümdarlığındaki anılarını, hüzünlerini, siyasetini doktorunun tuttuğu not defterinden yola çıkarak anlatıyor. Okurken bir kere daha hayran oldum Abdülhamid Han'a... Yer yer üzüldüm, sinirlendim, farklı duyguları yaşadım bu kitapta..