10/10
·344 syf.··
2023 224. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 03 Kasım 2023 12:18
"... hayırlısı olsun demek durumu kabullenmektir. Bazen kabullenmeyeceksin, zorlayacaksın şartları. Seviyorsan mücadele edeceksin. Kazanmak ya da kaybetmek önemli değil. Önemli olan o kızcağızın kendisi için mücadele ettiğini bilmesi." Kitabı görüp ilk ismini okuduğum andan itibaren "yangın olur biz yangına gideriz" şarkısı çınlıyor kulaklarımda Bu şarkı eşliğinde kitabı okumak oldukça keyifli oldu benim açımdan. Hayat ve Ömer ... Suriye'de evleri bombalanan iki #türkmen kardeş. Anne ve babalarını bu olayda kaybetmişlerdir. Ömer'in de yüzün sağ tarafı yanmıştır. Şans eseri farkı bir yerde olan Hayat yara almamış, dört ay Türkiye'ye hastanede kardeşinin tedavisi ile uğraşmıştır. Yalnız kalan bu iki kardeşe #İstanbul 'daki amcaları sahip çıkıp yanına almıştır. Kendi çapında onları sevip korumaya çalışıyor ancak bu yeterli mi ??? orası tartışılır ! Eşi ise bu çocukları en baştan itibaren istemez. Düşman başına denir ya ! İşte öyle bir kadın Aynı apartmanda oturan Murat . Cesur bir itfaiyeci . Kedisi ile birlikte yaşıyor. Hayatı işi ve dostları arasında geçiyor. Taa ki Hayat ile yolları kesişene kadar ... Kitap her ne kadar dram olarak görünse de arka planda çok daha fazla olay ve türü barındıran bir #eser . Murat ve Hayat'ın ekseninde çevresinde yaşayanlar/ yaşananlar, ülkenin günümüz ve geçmişteki durumu, yolsuzluklar, ihanet, düzensizlik ve düzenbazlık gibi bir çok olaya da ev sahipliği yapıyor kitap . İşte bu nedenle bir kurgunun çok daha ötesi olduğunu söyleyebilirim. Kitabı okurken güven kavramı da masaya yatırıyor. İnsan en çok kime güvenir ya da güvenmelidir? Sadece kan/ nikah bağı olması güvenmek için yeterli midir? Yoksa para ve mevki mi önemli güvenmek için İnsan hepsinden önce kendisine güvenmeli. Kendi dışındaki kimselerin de insan olduğunu unutmamalı. "Beşer şaşar "demişler. Herkes kendisine mukayyet olursa böyle bir sorun da olmaz aslında. Ancak yaşadığımız dünya çıkar dünyası.. Sami ve Nesrin karakteri çok şey düşündürdü bana. Tabii şeyhi, gasteciyi ve başganı da unutmamak lazım. Kitapçı Dede ise favori karakterim oldu. Yanılgılarımız, yanlışlarımız olabilir ama erdemli olmaktan vazgeçmemek gerek."
Yangın OlurBurak Artuner · Narsist · 202320 okunma
·
42 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.