İnsanoğlunun birtakım sıkıntılarla karşılaştığında bunu zamana bağlaması kadim bir yanlıştır. Bu yanlış,günlük hayatımızda sıklıkla tekrarlanan bir durumdur. Karşılaşılan sıkıntıların sebeplerinin bir tarafa bırakılıp "ne kötü bir çağ","ne günlere kaldık" denilerek en kestirme yolun seçilmesi ve problemin kaynağı olarak izafi bir olgu olan zamanın kabul edilmesi büyük bir yanılgıdır.
#k:112358
• Resûlü (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
“Allah buyurdu ki,âdemoğlu zamana söver.Hâlbuki zaman(ı var eden) benim! Gece de gündüz de benim elimdedir.”
(Buhârî, Edeb, 101)