·528 syf.····Okunma: 25 Kasım 2023 19:35 Evettt, kitap resmen yirmi dört saat olmadan bitti. Denildiği kadar varmış, çok akıcı bir dile sahip ve gerçekten kurgu anlamında çok beğendim . Aslında hem hayatın içinden ama diğer yandan da sanki hayatın çok başka bir yerinde olan bir hikaye gibi.Aslında hikaye o kadar derin ki kendime bir yer edindim. Askeri bir kurgu olduğunu biliyordum, başlarken çok övgü duydum ve çok sevildiği için hemen okumak istedim.Bitince iyi ki okumuşum dedim. Kitapta belki de beni en çok sarsan olay korku idi, yazarın bence bu korkuyu ve vatan aşkını demeliyim, o kadar iyi anlatılmış ki . Filtresiz okuyucuya geçirdiğini düşünüyorum. Yani kalem beni gerçekten etkiledi sanki böyle film izliyormuş gibi bir hava veriyor okurken. Konusuna gelecek olursam eğer; Hakkâri'de askeri lojmanda başlayan bir arkadaşlığın iki çocuğunda babalarının şehit düşmesi ile ayrı kalmaları ve aradan yirmi yıl sonra geçince tekrardan farklı mesleklerde, ama aynı şehirde bir araya gelmelerini anlatan bir konusu var. Tabii ki bu konu burada kalmayıp çok farklı yerlere gidiyor, evriliyor. Farklı hayatlara savrulmuş olmalarına rağmen aslında hep birbirlerinin hayatında olmalarını okuyoruz. Kitap hem güldürüyor hem ağlatıyor, özellikle o hisleri yani karakterlerin yaşadığı hisleri tamamen hissederek okuyorsunuz.Ben en çok bu duygu geçişlerini sevdim çünkü her kitapta maalesef bunu yakalayamıyorum, ve bu duygu derinliğini yakaladığım için mutluyum. İki kişinin arasında geçen günümüz ve çocukluklarındaki diyalogların yazıldığı kısımlar gerçekten duygu yüklü olduğu kadar günümüzde geçen askeriyenin içindeki kendi Tim konuşmaları da çok eğlenceli ve komikti. Böyle ara ara açıp o konuşmaları okuyacağımı düşünüyorum ve gerçekten çok tatlı ve çok başka bir hikaye. Umarım ikincisi hemen çıkar ve okumak için daha fazla beklemeyiz.