Öncelikle kitap şaşırtıcı bir şekilde garipti. Kitabın teması aşk. Ama bu aşk pek mutlu sonla bitmiyor. İlyas karakterinin tutumları çok yanlıştı. Evli ve çocuklu olduğu halde karısını aldatması kesinlikle yanlıştı. Hatasını anlıyor(!) ama karısı onu terkedip gidince tekrar öbür kadınla oluyor. Keşke o aşkını böyle bir sonla harcamasaydı. Onun haricinde Asel karakterini sevdim. Yaşadıklarına rağmen kin tutmadan bir hayat yaşaması. Ve çocuğuna iyi bir anne olması sevindirdi. Özellikle evlendiği adam çok iyi. Kitaptaki en sevdiğim kişi kesinlikle o. Çünkü cidden saf bir sevgisi var. Öz çocuklarını ve karısını kaybetmesine rağmen hayata tutunmaya devam edip Asel e ve oğlu Samet e karşı olan tutumları çok güzeldi. İlyas hatalarından dolayı kaybetti. Baytemir ise iyiliğinden dolayı kazandı. Kitabı öneririm. Aymatov bu konuda başarılı eserler yazmış. Bu da onlardan biri kesinlikle.