101 serisinin en merak ettiğim kitabıydı ancak büyük bir hayal kırıklığından başka bir şey olmadı benim için. 101 mantığı bir konuyu temel seviyeden anlatıp okuyucuya bilgilendirme yapmaktır ve bunu yapacak olan kişinin konusu hakkında bilgi sahibi olması gerekir. ancak yazarın bundan tamamen uzak olduğunu görüyorum. nasıl objektiflikten uzak, yanlış tarih anlatılır bunun örneği tamamen. evet bilgi verdiği noktalar tabii ki oldu ancak bu denli eksik ve yanlış bilgi beklemiyordum. Türk tarihi hakkında ufacık bir yer vermemiş olması üstüne üstlük bir de dalga geçiliyormuş hissiyatı uyandırdı. dünya tarihini fazlasıyla etkilemiş bir milletin yaptıklarını anlatmamak bu kadar zor olmamalı. ve bunu kesinlikle Türk olduğum için söylemiyorum. su götürmez bir gerçeği inkar etmemeliyiz bundan bahsediyorum. ermeni soykırımın kabulüne değinmeyeceğim bile. tarih bilen birinin bu kadar araştırmadan fikir sahibi olması üstüne bir de kitap olarak yayımlaması çok gülünç. tarih bildiğini sanan halbuki taraflı tarih öğreten bir kişinin kitabını da çok ciddiye alamadım üzgünüm. Dünya Tarihi 101-Bir Çırpıda Uygarlıklar Tarihi