Çook güzeldi
10/10
·524 syf.··
Beğendi
·
2023 13. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 12 Aralık 2023 22:48
Kendisi için mutluluğun anlamını arayan ya da aramayan yani bence herkes :) bu mangayı okumalı! Bazen zorlandığımız günlerde, bunca zamandır dışarıda aradığımız cevap aslında içimizde, özümüzde gizliyse? Mutluluğun anlamını arayan küçük bir kızın hayatını anlatıyor kısaca. Öncelikle kitap bana gerçekten çok fazla şey kattı, kendime göre bir sürü farklı farklı anlamlar çıkarttım. Basit gibi duran ama üstüne düşündüğüm çok cümle oldu. Kitap boyunca kendimi sorguladım, hayatımı sorguladım, mutluluğu sorguladım, en çok da neyi sorguladım biliyor musunuz? Kendime söylemek istediklerimi.. ama şimdiye kadar söylemediğim onca şeyi.. Şöyle açıklayayım ; bir arkadaşımız zor zamanlardan geçtiğinde onu teselli etmeye çalışırız değil mi? Bulunduğu durumun iyi yanlarını göstermeye çalışırız, onun yanınızda olduğumuzu bu zor günlerin de geçeceğini falan söyleriz. Peki zor günlerden geçtiğimizde benzer tesellileri kendimize söylüyor muyuz? Burdan sonra SPOİLER İÇERECEK uyarımı yapayım. Nanoka'nın ziyaret ettiği kişilerin büyümüş halleri olması beni gerçekten duygulandırdı. Çünkü beraber konuşmalarıyla birbirlerini iyileştirdiler, fark etmedikleri şeylerin farkına vardılar. Hani 'şu yaşıma dönsem kendime şunu demek isterdim' deriz ya bazen işte bunun güzel bir örneği bu kitap. Nanoka aslında farklı zamanlardaki kendine hep o an mutlu olup olmadığını sordu. Herkes için mutluluğun anlamı farklıydı. Bazen çok basitti tatlı yemekti. Bazen karmaşıktı uzun vadede mutlu bir hayat geçirdim diyebilmek için mutlu olabilmekti. Mesela Nanoka büyüdüğünde Minami olduğunda cesaret etmese asla mükemmel bir hikaye yazamayacaktı. Denemekten zarar gelmez, yeter ki ilk adımı atabilelim. Böyle karşı tarafa söylüyor gibi yazdığıma bakmayın, kendime de söylüyorum bu sözleri :) Alıntıdaki gibi "Zaman.. geri gelmez." Minami kendi yaşadığı pişmanlığı Nanoka da yaşamasın diye ona öğütler verdi çünkü bazen her şey için çok geç olabilir. Önemli olan zamanında bazı şeylerin değerini anlayabilmek, kaybetmeden.. İncelememi kitapla uyumlu şu cümlelerle bitirmek istiyorum : Mutluluk bazen güzel bir manga okumak gibidir. Kendi içindeki cevheri fark edebilirsen kazandığın cevherler yine senin olur, fark edemezsen sonuna kadar içinde gömülü kalır..
Yine Aynı Rüyayı GördümYoru Sumino · Gerekli Şeyler Yayıncılık · 202390 okunma
·
1 +1'leme
·
129 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.