Puan vermedi·398 syf.··
2023 141. kitabı
·
32 saatte okudu
·
Okunma: 28 Aralık 2023 11:09
Huzurlu günleriniz olsun..Bugün sizlere; yazar @zhraadogan yazmış olduğu,@ritimsanat.yayinlari bünyesinde çıkan "İntiba" kitabının yorumu ile geldim.. Vaktinin çoğunda işini yapan polis Eflah Gökay,olay yeri incelemenin en zor zamanlarına yaklaşmıştı..Gördüğü cinayetlerin etkisi Eflah'ın aklında fazlasıyla hasar bırakmaya başlamışken rüya ile gerçek,birleşmiştir.. Uykuları, hayatı kendisine zindan olmuş ve kardeşine, dostuna ve ailesine zarar verecek duruma gelmiştir.. Kan,parçalanmış cesetler ve acı benliğini ele geçirirken doğruyu görmek ve karar verebilmek imkansız durumdadır..Kardeşi Ziya ve arkadaşı Doğanalp ellerinden geleni yapsa da Eflah'a çare olamamışlardır..İnatçı kişiliği yine çareyi kendi başına aramaya çıkartacaktır ve çözümü doğru kişilerin elinde bulurken maneviyatı, inancı ve dinimiz İslam'ı daha yakından keşfetme, tanıma şansı bulacaktır..Ruhu zor bir hastalığın pençesindeyken çare maneviyatta, sevgide ve ilgide gizlidir.. Eflah'ın yaşadığı psikolojik olaylardan etkilenen Ziya ve Doğanalp,asıl olaylar ve acı gerçeklerle henüz karşılaşmamışlardır..Lakin devamında tanışacakları insanlar yeni hayatlarının ilk çizgilerini çekerken birçok soruyu ve gerçeği de beraberlerinde getireceklerdir.. Hem dostlukları,meslekleri;hem de Eflah'ın psikolojik rahatsızlığı kendilerini zorlasalarda sorunları kaldırabilmek için çok çalışıp çözümlere kavuşmak zorundalardır..Peki Eflah bu rahatsızlıktan kurtulabilecek miydi?Bu gerçeklerde neler saklıydı? İlerleyen sayfalarda bu sorulara cevap bulacaksınız.. Sene biterken durağan okuma alışkanlığıma farklı bir soluk getiren İntiba,Polisiye - Gerilim - Tasavvufi üçlüsünün güzel bir harmanı olduğunu;anlatımının oldukça basit, karakterlerinin yeteri kadar yer verildiğini ve başarılı finaliyle gerçekten akıcı ve türünde oldukça iyi bir hikayesi olduğunu düşünmekteyim...Özellikle Eflah'ın kendi rahatsızlığını iyileştirmek için verdiği çaba,Doğanalp'in dinimizle alakalı bilgiler vermesi kitabın en güzel detaylarıydı, Ziya'da biraz törpülenebilirse şahane olacaktır,ama diğer ikili çok bambaşka etkiler bırakıyor..Başarılı bir roman olduğunu düşünüyorum, türü sevenler de kesinlikle beğenecektir.. Okuyun efendim teşekkürler
İntibaZehra Doğan · Ritim Sanat Yayınları · 20238 okunma
·
56 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.