·260 syf.··Beğendi
···Okunma: 07 Ocak 2024 19:44 ︎︎︎︎︎Bu kitabı okuyana kadar Celal Şengör'ü seven ve görüşlerine önem veren biriydim. Ancak bu kitapta sayfa 175'te kendisi şöyle diyor;
" İlk derse girdiğim gün öğrencilerime hep aynı şeyi söyleyerek başlıyorum; Robert Kolejli, St. Josephli, Alman Liseli, St. Benoîtli ve St. Georglu olanlar ön tarafa buyrun. Ondan sonra da sınıfın diğer öğrencilerine hitap ederek diyorum ki: Bakın, ben dersi saydığım okullardan gelen öğrencilere göre anlatacağım. Yetiştiniz yetiştiniz, yetişemediniz işte kapı! "
︎︎︎
Pardon da ne hakla? Bu ülkede herkes Robert mezunu mu olacak, herkes St. Josephli mi olacak? İstanbul Teknik Üniversitesi'ni normal bir liseden kazanan bir öğrenciye sen bu muameleyi nasıl yapabiliyorsun? Sen gerçek eğitimci isen empati yapıp herkese, her kesim ve liseden gelen öğrencilere eşit davranarak, hepsinin kalitesini yükseltmek için çabalaman lazım. Bu nasıl bir üst perdeden bakıştır? Diğer liseden gelen öğrencileri o sınıfda bu şekilde küçük düşürmek ne demektir?
︎︎︎Bu kitapla ilgili inceleyecek başka hiçbir şeyim yoktur, kimseye tavsiye etmiyorum. Hoca son zamanlar Amerika'ya falan gitmeyi düşünüyormuş, ilk uçak 05.00'te...
Görüşlerim
Öncelikle ülkemizde ara elaman statüsündeki sınıfı çok kaliteli yetiştirmemiz gerekmektedir. Meslek liselerine gereken önemi vermeliyiz.
Yukarıda bahsettiğim kişi gibi sadece toplumun bir kısmına yaklaşmak ve sınıf ayrımı yapmak çok ahlaksızca. Üniversitelerdeki her öğrencimize eşit yaklaşıp onların bilgi ve kültür seviyelerini yükseltecek eğitimi vermeliyiz. Onların her biri bizim ilerideki katma değerimiz.
Gelecek nesillerimizin hepsini entelektüel ve bilgili şekilde yetiştirmek için mücadele vermeliyiz. Hangi liseden mezun olursa olsun, herkes bizim için bir değerdir.
İnsan kendisini kaliteli bir şekilde yetiştirebilmişse ne mezun olduğu lisesinin ne de üniversitesinin adının önemi vardır...
Ayrıca bu ülkenin mühendise, öğretmene, doktora, avukata ve bunun gibi meslek grubu sahiplerine ihtiyacı olduğu kadar, donanımlı bir cnc ustasına yani donanımlı ara elemana da ihtiyacı vardır.
#Kitap #Kitapİncelemesi #SeninCahilliğinBenimYaşamımıEtkiliyor