Puan vermedi·320 syf.··
Beğendi
·
2024 14. kitabı
Tom Lake, kadere ve seçimlere dair; bir anne ve üç kızının geçmişe, annelerinin hayatının bir kısmına yaptıkları düşünsel bir yolculuk. Hesaplaşma, anlama, anlaşılma ve yapılan seçimlerin sorumluluğunu alıp şu an içinde bulunduğunuz hayata, bir arada olabilmenin sıcaklığına duyulan minnet... Lara ve Joe, meyve bahçeleri özellikle de kiraz ağaçlarıyla dolu bir çiftliği işletip orada yaşıyorlar. Artık üniversite çağında olan kızları, pandemi nedeniyle çiftliğe dönüyor ve salgından dolayı işçi de alamadıkları için kirazları birlikte topluyorlar. Bu yorucu ve uzun saatler demek. O yüzden kirazları toplarken, annelerinin yıllardır detaylarını anlatmadığı o yazı ondan dinlemek istiyorlar. Bu annelerinin ünlü aktör Peter Duke ile hem aynı tiyatro sahnesini paylaştığı hem de büyük bir aşkı içeren hayli ilginç bir hikaye. Aslında kızların dinlemeye, annelerinin de farkında olmasa bile anlatmaya, geçmişle vedalaşmaya ihtiyacı var. Kızlardan Nell bir oyuncu olmak istiyor ve annesinin yıllar önce o kadar başarılıyken neden oyunculuktan vazgeçtiğini öğrenmesi gerek. Emily için ise bu konu annesi ile arasında oluşmuş küçük bir uçurum demek. Çünkü ergenlik döneminde ve belki de hâlâ gerçek babasının Peter Duke olduğuna inanıyor. Kitabın ilk yarısı yavaş ilerliyor. Fakat bütünlük için, yaşananları tam olarak anlamak için o durgun satırlara da ihtiyaç var. O yüzden başlarda vazgeçmeyin, çünkü ikinci yarı arka arkaya şoklar ve sürprizler vadediyor. Okurken, bu tesadüf değil tam anlamıyla 'kader' diye düşünüyorsunuz. O an farkında olmasanız bile önünüze bir yol ayrımı çıkıyor ve siz bir seçim yapıyorsunuz. Önemli olan, bugün içinde bulunduğunuz ana baktığınızda iyi ki diyebilmek. İşte o an, her şeye değiyor. Başlarda yavaş yavaş, bölümler arasında mola vererek okusam da ikinci yarıda elimden bırakamadım. Hayata dair ilginç ve keyifli bir kurguydu, çok beğendim, tavsiyemdir.
Tom LakeAnn Patchett · The Kitap Yayınları · 202485 okunma
·
161 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.