Puan vermedi·336 syf.··
2024 7. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 09 Şubat 2024 23:54
Balzac bu kitapta şöyle demis;”Bir kadın sevdiği adamın başka bir kadın tarafından mutlu edildiğini görmektense,Onu can çekişirken görmeyi tercih eder*." Bu varsayıma hayır diyen kadın da görmedim**Kitabı ikinci kez okudum. İlkinde, sanırım yoğun bir çalışma olduğu için aklımda kalan tek şey Felix'in aşkıydı. Şimdi ise beni en az etkileyen nokta "aşk" oldu.Aşkı ile ön plana çıkan üç kahramana bir baktım: Felix:Çocukluğunda ailesi ve çevresi tarafından hiç sevilmemiş. En temel ihtiyaçları bile tam karşılanmamış. İçinde dolduramayacağını sandığı büyük bir boşluk var. O yüzden güzel ve kendinden yaşça büyük bir kadını sevmesi şaşılacak bir şey değildi.* *Henriette*: *Kendinden önce ölen üç ağabeyi var.Tek çocuk. Paranın ve soyluluğun miras kalabileceği tek kişi ve bu bir kız ..Kız"olarak doğması annesi tarafından asla bağışlanmamış. O da sevgisiz ve ilgisiz bir çocukluk geçirmiş.* Lady Dudley:Onun Felix'e tutkusu klasik bir söylem: "Kaçan kovalanır". Başka bir kadını çok seven erkeğe diğer kadınlar tarafından hayranlık beslenmesi*... Kitapta aşkın anlatıldığını zaten baştan biliyordum .Ben, aşkın kendisinden çok güzel ifade edilişini sevdim bu romanda.Beni asıl ilgilendiren olayların anlatılışı. Yani edebi dil Aşkın bu kadar çok yönünün ele alınabilmesi, kelimelere bu denli özenli dökülebilmesi beni şaşırttı. İnsanları bu kadar iyi analiz edebilmek, karmaşık duyguları bu denli somutlaştırabilmek büyük bir başarı.Klasik roman türünün tartışmasız en önemli ustalarından birisi iyi okumalar kitapla kalın…
İnsan ve Duygular
Vadideki ZambakHonore de Balzac · Can Yayınları · 201853bin okunma
·
59 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.