spoiler var icinde bilginize
7/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2024 4. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Şubat 2024 00:59
hikaye zamani: grisha serisini okumak hep aklimdaydi. ama almiyordum ve nedense sahip olasim vardi o yuzden okumuyordum da. sonra dilayla tanistim. kendisi tanidigim en buyuk golge ve kemik hateri, en buyuk da kargalar meclisi hayraniydi. oku diye de basimin etini yiyordu. ben de okuyacagim zaten once bi alayim diyordum. spesifik olarak "golge ve kemigi okumasan da olur bosver kargalar meclisinden basla" diyordu, ama ben enayi oldugum icin alacaksam evrenin ilk kitabindan almak isterim diyordum, eksik hissettiriyordu. sonunda gittim aldim golge ve kemik uc kitabi... dilanin dedigi her sey cikti (ozetlemek gerekirse: karakterler cok tip, yazi dilinde abartilacak bir sey yok, olaylar klise, ucuncu kitap guzeldi biraz ama) tamamen aynilarini dusundum ilk iki kitapta. ha bi de dila'nin ekstra yaratici esprisi "malyen ya hani gercekten mal" ya da ona benzer bir sey anladiniz ana fikri. heerr neyse. sonraa ilk iki kitabi okuyup ucten devam etmek yerine biraz kenara koydum. ilk ikiyi de zaten tasindigimiz sirada yanima aldigim dort kitaptan biri diye okumustum o kadar cabuk, yapacak baska bi seyim yoktu. sonra ben gecen gun kargalar meclisini aldim. (dila cok mutlu) e ama baslamam icin bu seriyi de bitirip rafa kaldirmak gerek. actim basladim. persembe ya da cuma olmasi gerek her neyse. okulda iste elli sayfa mi yuz sayfa mi ne okudum. sonra bugun basindan hic kalkmayarak bitirdim sukur ki. yine dila'nin dedigi gibi bu kitap guzeldi. ya da butun bunlari dusunmemin sebebi tamamen dila'nin bana kendi dusuncelerini asiri buyuk bir tutkuyla anlatmasi ve bilincaltima isledigi icin benim de dusunmem. bu kitaptaki twist baya iyiydi diye dusunuyorum. alina kendisi dillendirmeden once ben alina'nin morozova'nin (adi bu degildi galiba ama acip bakmaya useniyorum) torunu falan oldugunu dusunmustum. sonra hemen alt paragrafta kendisi dusundu o yuzden bu salak bile bunu dusunebildiyse degildir bu kadar basit dedim. degilmis. malyen'de de bi seyler cikacagi belliydi baya ama en azindan bi islevi oldu cocugun sonunda. darkling'in de bu kitaptan once cok mistik bi karakter oldugunu dusunuyodum varligi bana bas agrisi veriyordu (butun karakterler veriyordu) sonra bu kitapta biraz ilginclesti. her neyse bence malyen olu kalmaliydi. cok kavusmak istiyorlarsa alina da onunla beraber olebilirdi hic sikinti etmezdim. ha bi de, ben bu yazarin 'once' 'sonra' kisimlarini anlarken bas agrisi cekiyorum cok gereksiz estetik bi amacin falan mi var duz yaz iste alina aptalinin agzindan niye ugrasiyorsun oglandir kizdir yarabbi sabir. bir de bu cok sacma olacak ama nedense harshaw ve ruby'nin olmesine asiri asiri uzuldum (karanliklar efendisi bokumu yiyebilir) ve hani ruby totalde uc cumle falan konustu ve asla onemli cumleler degil. ne alaka benim uzuntum anlamadim. harshaw da baya bi yan karakter hani yanin bile yaninda bi yan karakter ama oncatle olan etkilesimleri cok hostu neyse iste bu kadardi zaten nefret ettigim butun kitaplarin sanki ben haksiz cikayim diye sonlarini guzel yapiyorlar saka gibi. bu hafta falan da kargalar meclisine gecerim. (leigh bardugonun nedense hikaye yazmada daha iyi oldugunu dusunuyorum bu arada su an aklima geldi ekleyeyim dedim. su uc kitaptaki karakterler hep tip oldugu icin) ha ay durun dilanin dedikleri ozetine dila'nin nikolai'i kocasi olarak gordugu bilgisini eklemeyi unutmusum. o konuda da katiliyorum nikolai kaliteli karakterdi. tamam bu sefer cidden bu kadar gorusuruzz
Çöküş ve YükselişLeigh Bardugo · Martı Yayınları · 20154,802 okunma
·
323 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Harshaw ölüyor mu lan (kitabıgecenhaftaokudum)
elif kilic
Gönderi Sahibi
harshaw kim ayol🦦