Az çok hepimiz mutlaka bir Zweig kitabı okumuşuzdur. Bu eserinde de yaşadığı dönemden acı dolu kalıntıları görebiliyoruz. Savaşın acımasızlığı ve yıkıcılığı onun eserlerinde can bulup günümüze kadar gelmiştir. Bu eserde mutlaka okunmalı çünkü tam da Zweig'ın yaşamını ruh halini yansıtabilecek eserlerinden biri.Gelelim kitap içeriğine;bu eserde üç novelladan oluşmakta. İlki Sahaf Mendel'in kitapla olan yoğun bağ ve savaş sonrası o bağın mecburi olarak kopuşunu anlatıyor,ikincisi de yürek burkan talihsiz yaşlı ve kör olan koleksiyoncu ile onun koleksiyonlarını sözde az parayla satın alacak bir koleksiyoncu arasındaki kısa ama göz yaşartıcı bir novella, üçüncüsü de paranın kölesi olmayıp insanların de öyle ya da böyle gözdesi olan bir insan çıkacak karşımıza.
Zaten 59 sayfa bence okuyun derim. Şimdiden iyi okumalar(: Sahaf Mendel