·136 syf.··Beğendi
···Okunma: 06 Şubat 2024 17:31 Nagasaki'de gökyüzünün pırıl pırıl olduğu 9Ağustos1945'te gökten yıllarca sürecek bir ölüm geldi.Savaş vardı ama bu bambaşka birşeydi.Herkes normal hayatına devam ediyordu.Bu felaketi bizzat yaşayan radyolog doktor Takaşi Nagai anlatıyor.Ailesini kaybeder kendiside yaralanır.Bombanın etkilerinin raporlamasını da yapar Bilimsel verilerle bombanın atıldığı dakikalardan itibaren tüm ülkenin yaşadıklarını ve ayağa kalkma süreci çok güzel anlatılmış.Çok kısa sürede organize oluşları,çaresizlikle mücadele edişleri,ölümler,yenilginin üzüntüsü okuyucuya çok güzel iletiliyor.Aslında planlanan şehir Nagasaki değildir.Hava şartlarından dolayı son anda buraya atılması kararlaştırılır.Ölenlerin masum,kalanların günahkar olduklarını düşünülür.Atom bombasının buluşuna hayran olunduğu gibi felaketine de tanık olurlar.İyi kullanılırsa insanlık uygarlığında muazzam ilerleme olur.Kötüye kullanılırsa dünyayı yıkıma sürükler.Bir ülkenin yıkımdan ayağa kalkıp teknoloji devi olmasının,kenetlenmenin birbirlerine saygı duymalarının hikayesi.Kesinlikle tavsiye ederim.