10/10
·119 syf.··
Beğendi
·
2024 27. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 16 Şubat 2024 23:48
“Yazgı ne ki? Herkes kendi hikayesi ile mi geliyordu dünyaya? Nasıl bir yolculuktu bu, hikayenin sonuna kim karar veriyordu? Son vuruşu kim yapıyordu? Mücadelemiz neydi,kiminleydi? Yoksa son vuruşu kendi kendimize mi yapıyorduk?” #alıntı Canım Cahit.. Sevgisiz büyüyen,hor görülen anne sevgisizliği ile büyümek zorunda kalan bir çocuk. Sevgisizliğin, değersizliğin neler yaptırabileceğini az çok biliyoruzdur. Hepimiz varolma sürecinde sancılar çekeriz.. Kendimizi bulabilmek adına oradan oraya beyhude savruluruz, ama bazıları daha çok savrulur. Babası madende çalışır, her gelişinde hediyelerle gelir sevgisini belli ederdi. Ama anne;soğuk,ketum ilgisiz.Cahit, okulda derslere kendini veremez, hayal aleminde hep bi güç elde etme isteği ile dalar gider. Bir gün arkadaşında işlemeli bi bıçak görür hoşuna gider ve arkadaşı hediye eder.Günden güne bıçaklara olan ilgisi artar her Cuma günü çarşıya gider ve bıçak alır. E bu arada sanayiye girip çalıştığı için para sorun olmaz. Evde bıçakları saklar, ve artık üzerinde taşımaya başlar. Ondan güç almaktadır artık. Günlerden bir gün; sevgili olduklarını düşündüğü 2 kişinin ona bakıp güldüklerini sanır ve öfkelenir. Ve bıçaklar çocuğu. Artık son pişmanlık da fayda vermese de Islahevi,Cezaevi süreçlerini okuyoruz burada. Ona eşlik eden Boran,Nihat,sonrasında Erdal,Murat,Gökhan,Sinan ve Orhan hepsi farklı suçlarla birbirlerine yoldaşlık ediyorlar. Cihata en yakın Boran. Cihat,felsefeye olan merakı ile okumaya başlar, çok sevdiği Hatice teyzesi ona Şems Tebrizi’den çok güzel öğütler içeren mektup yazar, sonrasında Yeniden Başla diye bir kitap görür, bu arada kendini kitap okumaya da verdiği için felsefik soru ve düşünceleriyle filozof diye isim takarlar ona.Okudukça ufku açılır,herşeyde bi anlam yüklemeye anlamaya başlar,sorgular. Aynı zamanda Boran’ a da yardım etmek ister. Çünki Boran,varlıklı ailenin çocugu ihtiyacı olmadığı halde hırsızlık yaptıgı için hastalıktan kaynaklı olabileceğini söylüyor Cavit ona.. Bu süreçte her gece aynı rüya da Süveyda’yı görür. Bıçakladığı kişinin sevgilisi. Onun çaresizliği boğar Cavit’i. Boran’ın cezaevinden çıktıktan sonra açtığı mağazaya Cavit’in özlü sözlerinden birini yazması çok hatırşınasdı. Cavit de cezaevinden çıktıktan sonra bi süre İstanbul’da Boran ile zaman geçirip memleketine döner. Kitapkafe açıp farklı bir isimle (Ferzan) tanınmamak için hayatını bu şekilde idame ettirmek ister. Aklında hala Suveyda vardır. Suveyda’nın kitaplara olan ilgisi mekana her çarşamba günü ziyaretleri başlar. Suveyda’ ya bir gün bir mesaj gelir. Öldüren kişi çıktı, kitabevi açmış diye. Yüzleştiler mi? Bu süreçte neler oldu devamını kitaptan okuyunuz. Mücadeleci olsun diye Cavit konuldu ismi. Dönüşümünü okumak ilk başta üzsede sonrasında mutlu etti. Çeşitli filozoflardan, simurgdan, vaizin anlatımları, kurbağa terbiyecisi,pierre loti ve birçok hikayeleri okumak bana keyif verdi. Kendini çaresiz, yokmuş gibi hissedenlerin okuyup küllerinden yenidem doğma inancının güdülenebileceği gerçek bir hikaye. Okuyun, Okutturun.
Hınç ve Hiçİlknur Gegek · Arete Yayınları · 202419 okunma
·
80 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.