"...göç edişimizin ve taşınmamızın üstünden çok uzun zaman geçse bile, şayet dikkatle dinlerseniz, kırık aksanlarımızda, yarım gülüşlerimizde, tedirgin susuşlarımızda hâla anayurtlarımızın izlerini duyabilirsiniz.
Göçmen olmak demek cebinde her daim cam kırıkları taşımak demektir. Minicik ve hafif oldukları için orada olduklarını unutup hayatına devam etmek, küçük hırslarına ve önemli planlarına dalıp gitmek kolaydır ama en ufak temasta cam kırıklar sana varlıklarını hatırlatır. Derinine keserler tenini."