Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

142 syf.
10/10 puan verdi
Selamün aleyküm, İmam Gazali'nin bu kitabını o kadar çok sevdim ki, henüz bitirmeden yazmak istedim. Elbette İmam Gazali gibi büyük bir imama inceleme veya yorum yazmak elbette benim harcım değildir. Fakat kitap hakkında tavsiye etme ve bilgilendirme bâbında bir şeyler yazmak istedim. İmam Gazali'nin bu kitabı bana göre diğer okuduğum kitaplarından biraz daha farklı, biraz daha "öz" bir eserdi konusu bakımından. İlk kısmında temel ilmihâl bilgilerine değiniyor. Fakat şunu söylemeliyim ki, birçok ehl-i bidat taife, bu temel ilmihâl bilgilerini bilmedikleri için ehl-i bidât oluyorlar. Özellikle Allah'ın Zâtı, zamandan ve mekândan münezzeh olması ve tasavvuf konularında bununla sıklıkla karşılaşıyoruz. "Altı üstü ilmihâl bilgisi, bunları herkes biliyor zaten ne olacak ki?" deyip geçmeyin, birçok kimsenin aslında bidât ve küfre girme sebebi işte insanların bu önemsiz gördüğü ilmihâl bilgilerinin eksikliği yüzünden oluyor. Meselâ Allah'ın bütün kusur ve eksikliklerden münezzeh, yani Subhân olması. Bu kelime herkesin dilindedir fakat hakiki mânâsı çok iyi bilinmiyor maalesef. Allah'ın Subhân ve abesiyetten, kusurdan, aczden münezzeh olması ne demek? Bunları İmam Gazali kitapta örnekleriyle beraber anlatıyor. Birincisi, Allah'ın zamandan ve mekandan münezzeh olmasıdır. Bunun yanlış örneklerinden birisi de haşa ve kellâ Allah'ın "yukarıda" addedilmesidir. Hayır, Allah yukarıda değildir. "Allah her yerde" de değildir. Bunun cevâbı ancak şudur: Allah zamandan ve mekândan münezzehtir, yani onlara tâbi değildir. Bilakis zaman ve mekân Allah'a tâbidir. Allah'a hiçbir şekilde yön ve konum addedilemez. Sırf şu temel ilmihâl bilgisinin insanların zihinlerinde ve kalplerinde oturmaması yüzünden birçok insan çok yanlış inançlara saplanıyor. Allah'ın Subhân oluşuna vereceğim ikinci bir örnek ise, Şiilerin sapkın inançlarından bir tanesi olan "bedâ" inancıdır. İlgili alıntı için bakabilirsiniz: ##$##gonderiIdler:236118008.$$#$$ İmam Gazali'yi kim okusa mutlaka ondan istifade eder. İmam Gazali, nehyi anil münkere ağırlık verdiği için onun eserlerini okumak nefsimize ağır geliyor olabilir. Ama nefsimize ağır geliyor diye okumayı bırakmamalıyız, çünkü böylesi, bize boş umutlar verip günahlardan sakındırmayan kıylu kâl kitaplarını okumaktan elbette daha hayırlıdır. Bunun bilinciyle okuyalım İnşallah. Tevhid, İhlas, Tevekkül gibi özün özü olan konularda gâyet açık ve gâyet sâde bir dil ile açıklamış. İmam Gazali'nin de dediği gibi, konuşmanın esâsı anlaşılmaktır. Dolayısıyla çok ağır bir dili yok. Kim okusa, mutlaka bir şeyler anlayabilir. Çok da istifâde eder. Ben kitabın sonlarına geldim, bitirmeme az kaldı İnşallah. Çok sevdim, çok çok da istifade ettim çok şükür. Bilmediğim şeyler öğrendim. İmam Gazali'nin diğer kitaplarını da okumak istiyorum İnşallah. Kitap hakkındaki tek eleştirim, kitabı basan yayıneviyle ilgili. Yayıncı, İmam Gazali'nin kalemiyle yazılmış paragrafların arasına parantez içerisinde şahsi fikirlerini belirten çok fazla kısım eklemiş, bu da okuyuşun akışını bozuyor. Ve doğru olduğunu da düşünmüyorum. Çünkü İmam Gazali'nin kitabında, sadece İmam Gazali'nin sözleri olmalıydı. Ve yayınevi dipnotların bazılarını çok uzun tutarak kendi şahsi fikirlerine çok yer vermiş. Tevil yapmış. Bazıları istifade edilebilecek nitelikteydi. Fakat çoğu bir kısım kimseleri hep kınama şeklinde olduğu için ben yayıncının yaptığı bu şeyi beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Bu konuya dikkat edilmeliydi. Bu konu haricinde kitap çok çok güzel. Ziyadesiyle istifâde edilebilir. Herkese tavsiye ederim. Okuyun, okunmasına da vesile olun.. Vesselâm...
Tevhid Akidesinin Esasları
Tevhid Akidesinin Esaslarıİmam Gazali · Hikmet Neşriyat · 2010191 okunma
·
32 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.