Gönderi

9/10 puan verdi
Beğendi
7 saatte okudu
GEZİYORUM 4-SEVDİYE YEŞİL DEZCAN,160 sayfa Değerli yazarım ve sevgili kitap kardeşim Sevdiye hanımla gezmeye devam ediyoruz.Adıma imzalı gönderdiği ve önsöz yazısında adımı yazdığı için çok çok teşekkür ediyorum.Bu güzel kitap serinin diğer kitapları arasında yerini alacak. Gezimize İstanbul Validebağ Korusu ile başlıyoruz. Anadolu yakasının Maltepe Cumhuriyet Parkı’ndan sonra ikinci en büyük yeşil alanı. Tarihi geçmişi ile de ünlü olan bu koruda güzel bir gezi yaptıktan sonra Kastamonu’ya doğru yola çıkıyoruz. Rıfat Ilgaz’ın meşhur kitabı Hababam Sınıfı‘nın filminin çekilmiş olduğu köşkü ziyaret ediyoruz. Yazarımızla beraber biz de lise yıllarımıza dönüp o ilk gençlik yıllarımızın anılarını özlemle anıyoruz. Tabi yazarımızla gezerken duygusal anlarda yaşıyoruz.Büyük dedesi Çanakkale şehidi.Çanakkale Şehitliğinde ebedi istirahatinde yatıyor ama kendi dedesinin mezarı nerede bilinmiyor o da şehit ve babası yıllarca mezarını aramış ama maalesef bulunamamış.Büyük dede yani Rıfat dede şehit olduğunda eşine maaş bağlanmak istenmiş;”Vatan için yapılanların ücreti mi olur? Görevini yaptı,hakkımız değil “diyerek reddetmiş.Sevgili Sevdiye hanım şimdikilere bakıp,hak etmedikleri ödemeleri,üçer beşer maaş alanları, başkalarının haklarını gasp edenleri gördükçe tabii ki çok haklı gurur duyuyor. Bilgi,tarih,kültür ve sanat dolu turumuz Lüleburgaz ve Pancarköy şehitlik ziyaretleri,doğa yürüyüşleri,Bocuk gecesi korku karnavalı,Edirne’de Guinness Rekorlar Kitabı’na giren dünyanın en büyük tavası (600 kg.ciğer bu tavada pişiriliyor)Osman İnci Müzesi,Çanakkale 18 Mart Köprüsü,Gelibolu Tersaneleri,Edirne Kaleiçi’ndeki 130 yıllık tarihi 1.Murat Anadolu Lisesi,Bolayır’da Namık Kemal ve Süleyman Paşa’nın kabirlerini gezip,öykülerini okuyup bir çok bilgi ediniyoruz. Öyküler içinde en dokunaklısı da Bolca Nine’nin öyküsü… Yazarımızla yine zamanda bir yolculuğa çıktık,bol bol doğa yürüyüşü yapıp mola verdiğimiz duraklarda yöresel lezzetleri tattık.Bazen çocukluğumuzun filmi ile anılara dalıp bazende tarihin saklı kalmış gizemlerine yolculuk ettik.
Geziyorum 4
Geziyorum 4Sevdiye Yeşil · Yazşader Yayıncılık · 20243 okunma
1.073 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.