Gönderi

Aynî'nin fıkıh usûlü ile ilgili mevcut bir eseri olmamasına karşın bu alanda yetkin olduğu anlaşılmaktadır. Nitekim ondan bahseden âlimler, onun usûlcü yönüne vurgu yaparlar. Zira eserlerinde füru konularını açıklarken fıkıh usûlü ile ilgili izahlar yapmaktadır. Bu izahlardan Hanefi usûlüne ait ilkeleri kullanmakla fukahä metodunu benimsediği rahatlıkla anlaşılabilir. Fakat Hanefiler in haber-i vâhidin şartlarından biri olarak kabul ettikleri råvinin fakih olmasını kabul etmemektedir. Bu durum, yaşadığı döneme hå- kim olan memzuç usûlün etkisiyle izah edilebilir. Eserlerinde fikah usûlü ile ilgili açıklamalar yapan Aynî, müntesibi olduğu Hanefi usülünü tatbik etmektedir
Sayfa 256Kitabı okudu
·
30 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.