Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

KUR'AN AYETLERİNİN SAYISI
Said Nursi: "Kur'an... ondört asır müddetinde her dakikada altıbin altıyüz altmışaltı ayetleri, kemâl-i ihtiramla (kusursuz saygı ile) hiç olmazsa yüz milyondan ziyade insanların dilleriyle okunuyor."(1) Keskinoğlu da şöyle demektedir: Ayetleri yuvarlak rakam olarak 6666 sayarlar. Bazılarınca daha azdır. Çünkü mukattaatı bir ayet sayıp saymama ihtilâflıdır. Birkaç ayeti bir sayanlar da var. Duraklar ihtilâflıdır. İbn Abbas'tan rivayete göre 6616'dır. Daha çok kabul olunan 6236 ayettir. 113 besmele de birer ayet sayılır.(2) Asırlardır kabul görmüş, hâlen ümmetin çoğunluğunun elinde bulunan Mushaftaki ayet sayısı 6236'dır. Bu sayıya 113 besmele de eklenirse 6349 olmaktadır. Bu konuyu bizim ele almamızın sebebi ise, Said Nursî'nin Kur'an'ın 6666 ayet olmasından kendisine göre yine çeşitli tevafuklar (!) çıkarmış olmasıdır. Said Nursî, nedense elindeki Mushafın ayetlerini saymadan 6666 deyivermiştir. Halbuki tevafuklu-mucizeli ve levh-i mahfuzdakı gibi (!) yazılan Mushafta da ayet sayısı 6236'dır. Böylece Said Nursî kendisiyle de çelişkiye düşmüş, bir dediği diğerini tutmaz olmuştur. 6666 ayet demiştir, çünkü uydurulan tevafuk ancak bu sayı ile bir anlam (!) kazanabilecektir: "Bu müsveddenin birinci tebyizi bir mübarek zât tarafından oldu. O zatın tevâfuktan haberi yokken yazdığı nüshada, kayda layık şöyle latif ve mânidar bir tevafuk gördük ki: O nüshanın satırları başında "ELİF"ler ALTIYÜZ ALTMIŞALTI olarak yazılmıştır. Bu hâl ise, Hazret-i İmam-ı Ali (Radıyallahü anh) tarafından bu hususî risaleye verilen Ayet-ül-Kübra namının cifri ve ebcedi makamı olan ALTIYÜZ ALTMIŞALTI adedine tam tamına muvafakatı ile, risalenin bu nâma liyakatını gösterir. Hem âyât-ı Kur'âniyenin adedi olan ALTIBİN ALTIYÜZ ALTMIŞALTI'nın dört mertebesinden üç mertebesine tevâfuku dahi, bu risalenin, âyatın bir lem'ası olduğuna bir işarettir diye telâkki ettik."(3) Kur'ândaki âyetin mecmu'-u adedi, altıbin altıyüz altmışaltı olması ve şu geçen seksendokuzuncu sahifede, mezkûr Esmâ-i Hüsnânın adedi, altı rakamiyle alākadar bulunması ehemmiyetli bir sırra işaret ediyor, şimdilik mühmel kaldı.(4) Nur Risaleleri'nde yer alan Ayet-ül-Kübra namlı risaleye, bu ismi Hz. Ali (ra)'nin özellikle verdiği iddiasını, kitabımızın "Nur Risaleleri'nde Hz. Ali" bölümünde ele alacağız. İşte, Nur Risaleleri'nin tevafukları böylesine çürük ve düzmedir. Bunlar, Said Nursî ve talebeleri tarafından keramet telâkki edilmiştir. İmam Suyuti, Kur'an ayetlerinin sayısı hakkında demiştir ki: Aslında bu, önemli bir konu değildir. Görüşlerin çeşitliliği mukattaatı ve besmeleyi bir ayet sayıp saymama ve vakıfların nerede olacağı konusundaki ihtiläf tan kaynaklanmaktadır. Onun önemi sadece, namazda bir ayetin tümünü okumayınca, namazın sahih olmayacağından ileri gelir. İşte bu yüzden bazı âlimler, ayetlerin sayısını bilmek, bir ilim değildir, bu sadece bazı kimselerin kendilerini tanıtmak için ilgilendikleri bir meşgaledir, demişlerdir.(5) Konuyu bitirdik, ama yeri gelmişken "666" ile ilgili bir tevafuku da biz zikredelim. Ebcedin kaynağı olan İbrani gematria ile uğraşan bazı Hristiyanlar, Deccal ile Peygamberimizin isminin Yunancası olan "Maometis"in bu sayıyla tevafuk ettiğini bulmuşlar ve ona iman etmek bir tarafa, onu -hâşâ- Deccal olarak görmüşlerdir. İncil der "Son gün deccal çıkacak! Korkunç cismi!" "Altı yüz altmış altı tutarı Bu devin ismi! "İSA düşmanı, en son gün çıkacaktır" der! "Altı yüz altmış altı" sayısal ismi eder! MUHAMMED'e, kurnazca bu, canavar isnadı! Çünkü Yunanca sayı, tam "MAOMETİS" adı! (666) Kıyamet vizyonunda görmüş Yuhanna onu! Evliyanın burada bakınız geldi sonu!(6) Uluğ Kızılkeçili, "Muhammed"in Deccal değil "Kurtarıcı"; hepsinin dönüp dolaştığı "kapı"nın da "Ali" olduğunu yine ebced hesabıyla şöyle ispat etmektedir. Bu sayı "Kurtarıcı Yehova" ismiyle denk! (666) Adem'e ruh üflenen, "Cuma günü"dür mihenk! Yine aynı sayıdır! "Kurtarıcı ismi" del (666) Ona vaftizde inen YAHYA veya İLYAS de! İbranice "İLYAS" ve "Ev" sözcükleri eşit! "Kurtarıcı ALLAH" da! Öz demek! Çeşit çeşit! Bu sayı, "Son gün tenden çıkan" o "Genç" ile denk! "Adem'e ruh üflenen cuma"dır buna mihenk! İbranice yine bu sayı, "Güneş" sözü! İBRAHİM "El Elyon" der! Çünkü ALİ'den özü! Bir daire çiziniz! Bu kadar olsun çapı! Çemberi MUHAMMED'dir! ALİ'dir ona kapıl..(7) İşte Yahudi, İttihadî ve Alevi karışımı... 1-Âsâ-yı Mûsa, 115. 2- Mehmed Sofuoğlu, Tefsire Giriş, Çağrı Yayınları, İstanbul 1981, 188. 3- Şuâlar, 151. 4- Mektubat, 384. 5- Süyûtî, el-İtkān,1/157. 6- Yoruma yazdım.(İnternet sitesi) 7- Yoruma yazdım. "" " " Ebced ve (İbranî) Gematria İlmine Göre İsim ve Kelimelerin Sayısal Değerleri: ŞM YEŞUE = 666 = Kurtarıcı adı Cuma günü (İbranice) ALİŞA (İLYAS) = 411 BYT-412 YEŞUE ALHİM-412-Kurtarıcı ALLAH = Tanrı İsa YOM ŞŞİ 6. Gün = CUMA ŞABB-I EMRD KTAT (Bıyıkları terlemiş oğlan) = 666ŞM YEŞUE (Kurtarıcı adı) MAOMETİS (666) (Yunanca) = MUHAMMED (Kurtarıcı)
Sayfa 85 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
·
172 görüntüleme
Ciحaن Oruç okurunun profil resmi
İbni Abbas r.a.’den rivayet edilen hadiste buyrulur ki; “Muhakkak ki ebced hesabı yapan ve yıldızlara bakan kimselerin Allah katında hiçbir nasibi yoktur.” [Beyhaki, Sünen (7/240) İbn Receb Fethul Bari (3/142); İbn Hacer, Fethul Bari (11/351); Suyuti İtkan (1/241); Taberani (9/254)] İbn Hacer’in Fathu’l-Bari’deki ifadesi şöyledir: “Rivayetle sabittir ki, İbn Abbas, ebced hesabı ile uğraşanları azarlamış ve bunun bir nevi sihir olduğunu belirtmiştir. Bu tespit uzak bir görüş değildir. Çünkü, şeriatte bunun aslı yoktur.”(Fethu’l-Barî, 11/351). İbn Hacer, bir paragraf sonra, ebced hesabından bahseden hadisi kabul ettiğini gösteren şu ifadelere yer vermiştir: “Harflerin sayısal değerleri (ebced hesabı) ile ilgili duruma gelince, bu bir kısım Yahudilerin ortaya attığı bir şeydir. Nitekim, İbn İshak’ın “es-Sîretu’n-nebeviye” adlı eserinde bildirdiğine göre, Ebu Yasir b. Ahtab ve daha başkaları, surelerin başlarında bulunan mukattaa harflerini ebced hesabına göre değerlendirmişler ve ilk inen surelerin başında yer alan 'Elif-Lam-Mim; Elif-Lam-Ra' harflerinin ebced değerine bakarak, İslam ümmetinin ömrünün kısa olduğunu söylemişlerdir. Daha sonra, 'Elif-Lam-Min-Sad; Ta-Sin' ve benzeri harfler inince, 'şimdi iş karıştı', demişlerdir.” (Fethu’l-Barî, a.g.e) İbn Hacer’in aşağıda tercümesini verdiğimiz ifadeleri de ebcedle ilgili hadisi kabul ettiğini göstermektedir. Abdullah bin Abbas (Arapça: عبدالله بن عباس, 619, Mekke - 687, Taif), Tefsir ve fıkıh alanlarında otorite kabul edilen ve çok sayıda hadis rivayet eden İslam peygamberi Muhammed'in amcasının oğlu olan sahabe.! Bide said Nursi'nin yaptığı ebced hesaplarına bakmanızı tavsiye ederim.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.