Türk edebiyatı adı altında okuduğum ilk eserlerden. Psikolojik tahlilleri, karakterlerin işlenişi ve çatışmalarıyla müthiş bir kitaptı. Bir kitapta aradığım her şeyi buldum. Psikoloji okumayı planlayan ve bu alana ilgi duyan biri olarak bu kitabın bana çok şey kattığını söyleyebilirim. İçinde kendimden bir şeylere rastladığım ve kendi hayatımdaki insan ilişkilerinde zaman zaman anlamlandıramadığım bir çok hususa açıklık getirdi. Okurken dalıp gittiğim, karakterlerin meselesini kendi meselemmiş gibi düşündüğüm çok oldu. Samim'in zekası, olayları kavrayış biçimi insanı hayran bırakıyor ve aynı zamanda yazarın kendi görüşlerinden de pek çok ipucu veriyor.