Psikolojik bir roman olarak görebiliriz herkesin içinde hep bir delilik vardır ama bunun ortaya çıkmasından korkarız ve çeşitli yollarla bunları saklarız öyle değil mi akıl hastanelerinde olanlarda kaygısızlık gözlemlemiş olmak bu konuda çok rahat gözlemlenebilir kimse içinde yapmak istediğini saklamıyor özgürce bunu yaşıyor.Veronika 24 yaşında ve hayatının sıradanlaşmasından muzdarip bu sıradanlaşmayı elli atmış yaşına kadar devam ettirmek istemiyor ve yaşamına son vermeye karar veriyor bunu tabii romantize ederek yapmayı tercih ediyor.Kitapta diğer kişilerin hayatlarından izler bulmak mümkün. Dr.İgor kitabı için denek olarak Veronika'yı kurban seçmesi onun ömrünün az kaldığını bütün hastanenin duymasını sağlayarak aslında kimsenin olmak istemeyip yaşamak için mücadele verdiğini görüyoruz.Kitabın sonlarına doğru biraz kendimi aldatılmış gibi hissettim az biraz tahmin ettim ama belki de öyle bitmesini kabullenmek istemediğim için biraz bekleyerek okudum. Hayatın kısa olduğunu ve her günü son gün gibi dilediğiniz gibi yaşamayı görebilirsiniz kitapta tavsiye ediyorum okunabilir akıcı bir dil hakim belki de daha sonraları Veronika'nın devam eden aşkını yazan bir kitaba denk gelirim okurum neden olmasın..