Kitap bir gençlik kitabı. Hatta çocuk kitabı bile denebilir. Masalsı bir anlatımı var.
Hikaye distopya tarzında denebilir. Yine oluşturulmuş bira toplum ve yeni bir insanlık düzeninden bahsediliyor. Ancak Lowry burada felsefe koyuyor hikayenin içine ve sorgulatıyor. Özellikle hayatımızdaki renkler ve hissettiğimiz duygulara değinmiş.
Okunabilir biraz kitap.