Adaya çıkıyorum. Geliyor musun?
8/10
·288 syf.··
Beğendi
·
2024 6. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2024 00:00
Büyükada'ya ilk ve son kez gitmemin üzerinden tam 10 yıl geçmiş. Üniversiteden kızlarla gitmiştik. Ne giydiğimi, ne yediğimi hâlâ hatırlarım. (Google Fotoğraflar sağolsun.) Nasıl da heyecanlıydım ilk defa ADAYA gidiyorum diye. İnstagram'ın olmadığı ve Youtube'un yeni başladığı dönem...Kafam da tamamen ıssız bir yer var. Ta ki Köfteci Ramiz ve Mado dondurmacısını görene kadar! Hayal kırıklığımı anlıyorsunuz değil mi? Balkonum püfür püfür eserken bir gün batımı başladım okumaya ve takip eden günlerde bitirdim. Okurken ADA'YA çıktığımı hissettim yanımda Leman ve Elsa'yla. Ne acı ülkemiz savaşırken sadece erkeklerimizi değil, kadınlarını ve çocuklarını da kaybetmiş kimsenin bilmediği, bilmesi mümkün olmayan... Yine bir kez daha kadınlarımıza saygı duydum. Evi çekip düzenleyen, kısıtlı imkanlarla yemek pişiren, çocuk bakmaya çalışan, sevdiklerini bekleyen kadınlarımız... Dönem şartlarını göz önüne alırsak modern dünyada ki biz kadınların ev işi yapmadığını söylesem kimse üzerine alınmaz sanırım. Ayrıca 17 yaşında ki Leman'ın duruşunu nasıl da beğendim. Biraz da Çalıkuşu Feride'ye benzettim kendisini aynı idealizm, aynı dik duruş, aynı vatan ve eğitim sevgisi. Sahi hikayede Leman'a ev işlerinde yardım eden evlatlık yok muydu Feride isimli? Tesadüf mü Sayın Behmoaras? :) Son olarak bir öğretmen olarak en çok da eğitim seviyelerine hayran kaldım. Leman, Elsa ve Despina konuştukları diller, çaldıkları müzik aletleri, memleketle ilgili fikirleri... İçinde yaşadığın topluluktur seni geliştiren ve ileriye götüren... Büyükada deneyimini yaşattığın teşekkür ederim. Umarım Elsa biraz da olsa huzur bulmuştur. Liz Behmoaras Not: Benim gibi merak edenler için Youtube da Hasan Ada Alman Subayın Evi'ni çekip koymuş. Ev gerçekten var ancak hikaye kurgu tabi...
Alman Subayın EviLiz Behmoaras · Doğan Kitap · 201777 okunma
·
66 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.