Melankolik bir yaşamın müptelası olmaktan kaçamayan, olmak ya da olmamak (to be or not to be) gerçek ile hayal arasında sıkışmış; yaşamın acımasızlığıyla ölesiye baş eden ama aynı anda da ölesiye pes eden bir adam... Hayata, sevgiye, insana, şansa ve yaşamaya dair konu konu, başlık başlık denemelerin, eleştirilerin, kızgınlıkların, yer yer isyanların olduğu yakıcı bir kitap. Şöyle diyor Pessoa, ''Herkesin su içer gibi bir şeyler elde ettiği bu dünyada, ben, ağzımla kuş tutsam dahi başarılı olamam.'' Kaderi, insanı, düzeni adaletsiz bulan, kendini haksızlığa uğradığı bir hayatı yaşamaya mahkum hisseden herkesin tercümanıdır bu kitap. Nasıl haykıracağınızı, nasıl vazgeçeceğinizi bilmiyorsanız, yeterince kelime yoksa haznenizde, dertlenmeyin. Pessoa sizin yerinize de konuşmuş. İyi okumalar...