Puan vermedi·612 syf.··
2024 32. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 23 Haziran 2024 12:37
Okuduğum ilk manga Osamu Dazai’nin İnsanlığımı Yitirirken romanının Junji İto tarafından çizilmiş hali. Neden manga olarak okudum. Çünkü kitaplığımda vardı ve malum kitap fiyatları diyor ve susuyorum. Sıkı okurların hepsi haklı olarak kitabı orjinal metinden okumam gerektiğini söyledi. Son derece zorlayıcı bir hikayesi olan İnsanlığımı Yitirirken’i o haliyle sonuna kadar okuyabilirmiydim emin değilim. Ancak itiraf edeyim Junji İto’nun şahane çizimlerinin duygusal etkisi de azımsanacak gibi değil. Aynı ağır depresif etkiyi sonuna kadar yaşattı. İnsanlığımı yitirirken otobiyografik bir roman ve yazarın çocukluğundan başlayarak ait hissetmediği çevresinde, toplumda yaşadığı hayal kırıklıklarını, ağır mutsuzluk halini, paramparça olmuş darmadağın bir kişiliği ve sonrasında yıkılışını anlatıyor. Kitabın orijinalini ne zaman okurum ya da okuyabilir miyim bilmiyorum. O yüzden bu kitabı ilk manga okumam ve metnin duygusal ağırlığından korkan bir okurun usulca sıvışması olarak buraya bırakıyorum.
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · Gerekli Şeyler Yayıncılık · 2022971 okunma
·
150 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.