·536 syf.····Okunma: 10 Temmuz 2024 19:48 Kitapta yer alan hikayeler ve karakterleri okuması çok keyifli, özellikle de Robinson'ın mizahi dilini okuması tebessüm ettiriyor. Callahan'ın Yeri'ni o kadar benimsedim ki oturup birkaç bira içip derdime derman olmaları için içimi dökesim geldi. Yazarın önsözde sıkça dile getirdiği gibi okurların neden Callahan'ın Yeri'ni bulmak ve öğrenmek için o kadar gayret gösterdiğini çok iyi anlıyorum.
Olaylarda geçen fantastik/bilimkurgu unsurları ise aslında kitaba ara ara serpiştirilmiş, yani yoğun bir bilimkurgu beklememek gerek. Kitapta en sevdiğim şeylerden biri ise Callahan'ın Yeri'ne gelen müdavimlerin hikayelerini anlatırken verilen birlik hissi ve aynı zamanda farklı farklı hikayeleri okurken başka hikaye veya karakterlere verilen referanslar. Bu sayede hikayeler arası bir akışkanlık da sağlanmış, okuması keyifli hale gelmiş. Özellikle de yazarın Son Şerefe adlı kısımda yaptığı ise tatlı bir duygusallık katmış, ama tabi spoiler vermemek adına ayrıntı vermiyorum. Genel olarak kitabı çok beğendim, ithaki bilimkurgu klasikleri serisinde okunması kolay ve keyif veren bir kitap oldu.