Orada Kimse Var Mı? - Ergül Laçinel
Binlerce kişinin ölümü ve yaralanmasıyla sonuçlanan 1999 Gölcük depremi hakkında hepimizin az çok bilgisi vardır. Yazar, bu konudan esinlenerek gerçeklerle beraber biraz da hayal gücünün etkisiyle eseri kaleme almış. Kitap, Üzeyir adlı karakterin eşi ve çocuğuyla birlikte gece vakti evlerinde depreme yakalanmalarıyla başlıyor. Dakikalarca hatta saatlerce kurtarılmayı bekliyorlar. Derken Üzeyir, önce kucağındaki çocuğunun soğukluğunu hissediyor. Sonra da eşinin sessizliği arkasındaki ölümü fark ediyor. Bununla da kalmıyor ve Üzeyir bir bacağını kaybediyor. Üzeyir'in enkaz altındaki bekleyişi esnasında zihninde sürekli geçmiş yaşantıları canlanıyor. Bütün bir hayatına, acılarına, kayıplarına tanık oluyoruz. Askerliği bittikten sonra köyüne dönüp evlendiği çok sevdiği Zeyno ve karnındaki çocuğunu, Zeyno'nun kaybından sonra acılarını unutup yeniden sevmeyi, umudu, mutluluğu yaşadığı Eva ve karnındaki çocuğunu, Eva'dan sonra tekrar yaşama birlikte tutunduğu Sümbül ve çocuğunu tek tek kaybediyor. Öyle bir şey ki bu her defasında tam mutlu oldum derken tekrardan yıkılıveriyor Üzeyir. Bizler de tüm bu acı olayları kitabın satırlarından okuyoruz. Üzeyir, enkazdan çıkarıldığında bir süre hastanede tedavi görüyor. Bu sırada onunla Havva hemşire ilgileniyor. Hastaneden ayrıldıktan sonra da iletişimleri kesilmiyor. Üzeyir'in ailesi Havva'yı çok seviyor. Havva ve Üzeyir de birbirlerine karşı boş değiller tabii. Peki sonrasında neler oluyor dersiniz? Üzeyir sonunda mutlu olabiliyor mu? Bu sorunun cevabını ben de bilmiyorum ama umarım Üzeyir ve Havva'yı mutlu bir son bekliyordur.
Orada Kimse Var mı?Ergül Laçinel