·224 syf.····Okunma: 22 Temmuz 2024 12:06 Merhaba!
Normalde inceleme yazmayacaktım ama bu kitabın incelemesini yazan ilk kişi olmak istedim. Konusu(arka kapağı):
Aria hastalıkların ve hatta ölümün olmadığı, çok düzenli bir gezegende yaşar. Artık Dünya, insanların üzerinde çalışabilmek ve deneyimlerinden bir şeyler öğrenebilmek için yüzyıllar önce deneklerle doldurdukları Gölge Gezegenleri'dir.
Şimdiyse deney sona ermektedir ve Aria, bilim insanı babasıyla birlikte Dünya'ya giderek insanları yok edecek bir olaylar zincirini başlatmak zorundadır. İnsanların değersiz olduğuna inanarak yetiştirilen Aria, kendisinin de yarı insan olduğunu keşfedince şok olur. Dünya sakinlerinin ölümlü olmalarına rağmen hayttan keyif aldıklarını ve sevgi dolu olduklarını görünce hayrete düşer. Ancak bunu anladıktan sonra, onları ve kendisini bu felaketten nasıl kurtarabilir?
---------------------------------------------
Bu yazarın daha önce yazdığı kitapları okumuş ve beğenmiştim, bu kitabı da ilgimi çekti ve aldım.
Distopya okumayı seviyorsanız zaten kitabın sonuna kadar her şeyi tahmin edersiniz diye düşünüyorum. Şok vardı ama olmazsınız denebilir yani.
Aria karakterini sevdim ama dürüst olmak gerekirse Megan'ı daha çok sevdim sanırım. Okuması daha eğlenceli bir karaktedi Megan.
Duke'a gelince, Marlo gibi çok tatlış tasarlanmıştı. Onun sahnelerini okumak içimi pamuk gibi yaptı. (sanırım spoiler olacak) -------------------> Seb'se ortalama bir kötü karakterdi yani...
İnceydi ve inceliğine göre gayet güzeldi, tabiki Liste kadar beğenmedim.
Kitabın ruhuna ve içine girmekte biraz zorlandım. Yüzden sonra daha akıcı hâle geldi.
-----‐---------------------------------
(Ben genellikle çoğu kitaba nedensiz on puan veriyorum, herhangi bir şeyi beğensem yeter benim için. Ama şimdi on puan verdiğim kitapları düşününce, onlara haksızlık olsun istemedim. Gayet ortalama bir kitaptı ve çerezlikti. Ama ben beğendim yani, konusu ve evreni güzeldi. Sadece aceleye gelmiş gibiydi, eğer aceleye gelmeseydi veya direkt olaya girmeseydi, sonu da şokla bitseydi güzel bir seri çıkardı bence<3)
8/10