Mükemmel ötesi bir kitaptı. Eğer çizgi filmini izleyip bitirdiyseniz kesinlikle bu kitabını da okumalısınız. O kadar çok ayrıntı vardı ki. Stanford 'un maceralarını okuyoruz ilk başta. Sonra günlük Dipper 'ın eline geçince Dipper 'ın notlarını okuyoruz. Arada bir renkli kalemlerle Mabel 'ın yazdıklarını okumakta çok güzeldi. O kadar emek edilmiş bir kitap ki her çizim, yazı, olaylar gerçekten müthiş. Hem çizgi filmini severek izledim hemde kitabını severek okudum. Esrarengiz kasaba severlere tavsiye ederim