Beş çayı
8/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2024 66. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 27 Temmuz 2024 00:00
Herkese Merhaba Bugün sizlere Gonca Seyitoğlu kaleminden Beş Çayı kitabının yorumu ile geldim Temmuz ayının sıradaki kitabı 2024 yılı basımlı 224 sayfalık bir kitap. ︎Mutluluk ailemle ilgili konularda benim için hayal kırıklığına koşar adım giden bir yanılsamaydı sadece. Doğuştan suçlu olma hâlinin ıstırabını artık taşıyamıyordum. Elimi neye atsam soluyordu sanki. İlk gençlik yıllarımdan beri başka insanların benden nefret etmemeleri için verdiğim bu dayanılmaz mücadele hiçbir işe yaramıyordu. Neyi gizlemeye çalıştığımı bile unutmuş durumdaydım. Bazı günler gözlerimi boşluğa dikip hayatın benim için ne zaman kötü gitmeye başladığını anımsamaya çalışıyordum. Zihnim çoğunlukla babamın ölümünden sonrasına odaklanırdı. Benim koruma kalkanım yalnızlıktı. Gençliğimin ilk yıllarında yalnızlığın soğuk boşluklarına düşen ruhum böylece hızla olgunlaştı. Bu olgunluk, olması gereken zaman ve hızda olmayınca içimde bir çiğlik hissi kaldı. ︎Berbat bir çocukluk geçirmiş, koşulsuzca sevilmem gereken yıllarda yapayalnız bırakılmıştım. Çocukluğum boyunca ben sevgiyi hak etmeyen sıkıntılı bir varlıktım. Böyle bir insanın elbette hayata yenik başlaması kaçınılmazdı. Aile evinden çıktıktan sonra başka seçeneklerin olduğunu fark edebilir ya da karşıma çıkacak, sevmeyi bilen biri tarafından buna ikna edilebilirdim. Benimse karşıma bahsettiğim yönlerimi manipüle ederek beni amaçlarına götürecek bir araç olarak gören Hakan çıkmıştı... Hiçbir duygu, insanı yok sayılmak kadar incitmiyordu. Yaşama tutunma arzumun aldırdığı yanlış kararların keşke bir telafisi olsaydı. Mutsuz bir evliliği, bile isteye sadece güvende hissettiğim için sürdürüyordum senelerdir. ︎Bedenimde, bilinçaltımda yaşayan tek Esra ben değildim uzun zamandır. Çocuk Esra, babası öldüğünde yapayalnız kalan Esra, Liseli Esra... Ürkek, öfkeli yüzlere, sert kavgalara maruz kalmış, yalnız, sevgiye hasret, bitmek bilmeyen zorbalıklara maruz kalmış, alay edilmiş, yalnız bırakılmış ve güzel olan hiçbir şeye layık olmadığıma inandırılmıştım. Kendimi sevmekten ne zaman vazgeçtiğimi hatırlamaya çalıştığım zamanlar olurdu. İçimde yitirdiğim şeyi arıyor, bulamıyordum. ︎Esra'yı nasıl bir son bekliyor? Hayatında ki bu karmaşık duygu durumundan, travmalarından, çektiği bu acılardan kurtulabilecek mi? ︎Esra'nın hüzün dolu, yüreğe dokunan bu hayatına ortak olmak onunla üzülüp, onunla sevinebilmek güzeldi. Hikâyenin kurgusu, akıcılığı, sade dili sayfanın sonuna kadar merak içinde bıraktı. Olaylar ardı ardına olunca nasıl bir son ile karşı karşıya olacağımızı kestiremedim. Güzel bir serüvendi. Kapak resmi ve kitabın ismi ise oldukça manidar. Psikolojik tahliller, karakterler, betimlemeler oldukça başarılıydı. Yazarımızın kalemine sağlık Kitap ile ilgili düşüncelerinizi yorum bırakabilirsiniz Okumayı ihmal etmeyin im t u b i s ʚĭɞ
Beş ÇayıGonca Seyitoğlu · Sıfır Yayınları · 202415 okunma
·
77 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.