Kitap bir genç ile filozof arasında diyalog şeklinde geçmektedir. Bu diyalog aracılığıyla genç, hayata dair sorularına cevap aramaktadır. Her ne kadar kitabın ilk yarısında filozof tarafından sunulan argüman ve açıklamalar ikna edici görünüyor olsa da, ikinci yarısında aynı şey geçerli değildir. Ancak eserin ikinci yarısında ve özellikle sonlara doğru genç birden ve aniden ikna olmuş görünmektedir. Okuyucu kendini gencin yerine koymaktadır. Bu nedenle de bu kitabı okuyacak olan kimi okurlar ikna olabilecekken, bazıları da ikna olmadan kitabı bitirecektir. Yine de kitabın içindeki anekdotlar ve öğretiler gerçek hayatta uygulanabilir ve örnek alınabilir niteliktedir. Bazı okurlara yol gösterebilir, tavsiye edilir.