Puan vermedi·190 syf.··
Beğendi
·
2024 9. kitabı
#y:153537ben nasıl ol Ben Nasıl Öldüm "Çünkü herkes bilmek ister nasıl öldüğünü..." Yanındaki not ile birlikte aldığım bu kitabı çokça merak etmiştim. Yazarın yazdıklarını(notu yani)kitabı okuduktan sonra tekrar okuyunca daha anlamlı geldi satırlar. Öğreten miydi yoksa öğrenen mi bilemem ama yazarımız bence bu kitapta biraz da kendiydi... Duygu ve düşüncelerini paylaşma zamanının geldiğini düşünüp bu kitabı yazması, kitabımızdaki karakterlerle ortak özelliği. Ben kütüphanemde bu kitabı misafir etmekten mutluluk duydum.Yazarımız; kitabı beğenirseniz,yolda olmak isteyen,cevaplardan ziyade soruların peşinden gidenlerle buluşması için destek olur musunuz demiş. Seve seve tabii ki... Bir yol hikayesi, kim olduğunu arayan, geleceğinden ziyade geçmişinin peşine düşmüş bir adam... Onun da peşinden gittiği, merak ettiği başka bir adam. Öğretmen, nam-ı diğer öğreten. Hikaye aslında onun yazdıklarıyla başlıyor. Sağa sola saçılmış kelimeler gibi. Birbirinden bağımsız, aklına geleni yazdığı anılar. Yazdıkları çoğunlukla çocukluğuyla ilgili olsa da yaşadığı dönemi de içine katarak ülkesini, yönetimi sorgulayan, eleştiren genç bir öğretmenin kendini arayışı. İçinden çıkılamaz bir duruma düşmesi ve kendi elleriyle yaptığı kulübesini terk etmesi.Hem de herşeyi olduğu gibi bırakıp gitmesi.Kitapları da dahil not aldığı defteri, herşeyi ... İşte burda, kulübeyi satın alan Almanya'dan gelen durumu iyi sayılan diğer karakterimiz devreye giriyor. Asıl hikaye burda başlıyor .Gerçi biz öğretmenin hikayesini de onunla öğreniyoruz. Çünkü kendi yazdıklarında bunlardan bahsetmiyordu bize. Geçiş kısmında anlmakta biraz zorlandım başlarda ama sonra herşey rayına oturdu. Bittiğinde kafamda hala soru işaretleri kalmadı değil tabii. Belki devamı gelir. Belki bu defa da Bahar Kadın bize O'nun hikayesini anlatır kim bilir...
Ben Nasıl ÖldümYüksel Demir · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 202440 okunma
··1 alıntı·
69 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.