Yazarla tanıştığım ilk eseri olarak dilini çok durağan hatta sıkıcı bulduğum bir eserdi. Bilemiyorum belki de önce filmini izlediğim için de okurken sıkılmış olabilirim. Özellikle Mr. Collins'in olduğu bölümler filmde olduğundan da uzun ve sıkıcı diyaloglarla uzatılmış gereksiz betimlenmiş gibiydi. Peki bu kitabın hiç güzel yanı yok mu derseniz tabiki verilmek istenen anafikir çok güzel Aristokrat bir kesim ve onların yanında sönük kalan avam sınıfın durumunu, dönemin ilişkilerini ve ilişki anlayışlarını gözler önüne seren bir eser bu yüzden kesinlikle okunmalı ve son tavsiyem önce kitabı okunup sonra film izlenirse benim yaşadığım durumun önüne geçileceğini düşünüyorum. Keyifli okumalar..