Ivan İlyiç'in Ölümü, Tolstoy'un okuduğum üçüncü kitabı oluyor. Ivan İlyiç'in Ölümü, Tolstoy'un onu yazdığı dönemdeki çoğu kitabına göre ince olmasına rağmen yine de vermek istediği mesaja ulaşmış gibi.
Kitabın konusu: 10. dereceden memurluktan kademe kademe yargıçlığa yükselen Ivan İlyiç Golovin takındığı tavır ve davranışlarıyla hem üstleri yanında, hem de çevresinde takdir gören biri olarak biliniyor. Yavaş yavaş bunun büyüsüne kapılıyor ve arada bir beynine doluşan asıl değerleri hep susturuyor. Ne var ki bu durum daha fazla sürmüyor ve ciddi bir hastalığa yakalanıyor. Her bir doktor farklı şeyler söylüyor, çevresindeki kimse onun durumunun kötü olduğuna inanmıyor. İşte asıl uyanışı burada başlıyor İvan'ın. Hastalıktan ölümüne kadar "Neden böyle, insanlar niçin beni umursamıyor,neden hayatımı eskisi gibi yaşayamıyorum?" vb. sorulara kendi kendine sorup cevaplıyor bazen de cevap alamıyor. Öldükten sonra da insanların umursamazlığı olduğu gibi devam ediyor. Aslında çoğu insanda olan bir bilinç bu "Ölen ben değilim, o." Evet, ölen şu anlık sen olmayabilirsin ama yarın öbür gün sana gelmeyeceği ne malum. Tolstoy bu kitabında da böyle bir konuyu ele almış. Benim baştan sona kadar beğenerek okuduğum ve tavsiye ettiğim bir kitaptır. İvan İlyiç'in Ölümü
İvan İlyiç'in ÖlümüLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202261,1bin okunma