Dürüst olmam gerekirse...
9/10
·328 syf.··
2024 120. kitabı
Bu sefer size klişeli ama eğlenceli bir kurguyla geldimm. Şimdi şöyleki kitap tam Amerikan lise filmlerini andırıyor. Okul yapısı, öğrenciler falan bana onları hatırlattı, tam Amerikan klişesi yani, koridordaki dolapların önündeki dedikoduya kadar. (Bu arada arkadaşlar benim her türden klişeye zaafım var, vıcık vıcık olanlar hariç.) Kitabın kurgusu güzeldi ve ortam, karakter kişilikleri vb. güzel planlanmıştı. Olay akışı da güzel ilerliyor ama kitaptaki olaylar hep aynı tema üzerinde gidiyor, kızımızın kırdığı insanların gönlünü almak için kırk takla atması. Yani evet, güzel bir tema ama durmadan bir özür, affettirme, yalvarma falana filana okuyunca biraz 'yeter beh!' oluyoruz. Tabi kitap kendini yine de okutturuyor o ayrı mesele. Yazarın yazım dilinin rahatlığından mı oluşturduğu kurgudan mı bilinmez, bırakamıyorsunuz. Şimdi kitabi okumaya ilk başladığınızda bırakma ihtimaliniz var çünkü kızımıza söylenenler, kızımızın davranışları vb. Deli ediyor. Yani başta herkesin kıza sürtük demesini okuyoruz kızımız umursamıyor. O kadar alışmış ki duymuyor bazen. Neyse hadi diyelim tamam insanlarda bir bokluk var bizim kız uğraşmak istemiyor, ya hoşlandığı çocuk buna kaltak diyor (o sahnede kıza bende kızdım ama bu bunu hakettiği anlamına gelmez) bizim kız alınıyor (Allah'a şükür) ve diyorki ona bir kaltak olmadığımı göstermeliyim(salak çünkü). O sırada da edebiyat konuları 'Hırçın Kız'. Ve bizim kız Hırçın Kız'daki Katherine'le kendini bağdaştırıyor çünkü bizim kızın hoşlandığı çocuk Katherine'nin davranışlarını ona imayla eleştiriyor derste. Bizim kız da diyoki 'aa Kate kendini ehlileştirdi sevdiği onu kabul etti benimkide beni kabul eder o zaman iyi bir insan olduğumu gostermeliyim, kendimi ehlileştireyim.' beni orada bir sinir tuttu ama kızın nasıl bir yol izleyeceğini merak ettim. Neyseki 15-20belki daha fazla sayfa sonra amacından sapıyor ve gerçekten iyi bir insan olmaya çabalıyor. Yani durun!!!! Kitabın başındaki gerizekalılıklar yüzünden kitabı fırlatmayın. Sonradan bizim kız çocuk için yaptıklarına pişman olacak. Bu arada o çocuk başrol de değil. Başrolümüz çok daha tatlı ve 'saygılı'!!!!! (Saygı çok önemli bence, bir ilişki saygı olmadan su alan tekneyle okyanusa açılmaya benzer bence) Her neyse kitap başta biraz delirtse de sonradan kendini toparlıyor. İyi bir kurgu ve olay örgüsü. Güzel ve akılda kalıcı karakterler. Ders alınabilecek bir kitap. Smut yok. Ama 5-6 civarı öpüşme sahnesi var. Hepsi atlanabilir durumda ve kısa. Seri değil, tek kitap. Öneriyorum ve iyi okumalar diliyorumm. Dürüst Olmam Gerekirse Emily Wibberley
1000Kitap
Dürüst Olmam GerekirseEmily Wibberley · Yabancı Yayınları · 202181 okunma
·
62 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.